Nakit tuzağı

Bankalar tüketicileri tek tek arayıp bin lira nakit çekimli kredi kartı öneriyor. Faizsiz diye sunulan kredi bir gün bile gecikse 'nakit faizi' işletiliyor

Kaynak Gazete
Giriş Tarihi:
Nakit tuzağı
Vatandaştan her adımda para alan ve mahkeme kararlarını hiçe sayan bankalar yeni yeni yöntemler geliştiriyor. Son olarak bazı bankalar müşterilerini telefonla arayarak sanki 'bedavaymış' gibi nakit çekimli kart öneriyor.

ÖZEL MÜŞTERİ KILIFI
Banka görevlileri, aldıkları talimat ile vatandaşı arayarak 'Siz özel müşterimizsiniz' diye söze başlıyor. Sonra da şu teklifi yapıyor: "Özel müşteri olduğunuz için size ayrıcalıklı bir kredi kartı hazırladık. Karttan bin lira nakit çekerseniz faizsiz olarak geri ödeyeceksiniz." Tabi bu sürenin kısalığından bahsedilmiyor ve borcun tamamının kapatılması gerektiği de tam olarak anlatılmıyor. Vatandaş, borcu eğer asgarisiyle öderse çektiği para 'nakit çekim' işlemi olarak sayılıp yüksek orandan faizlendiriliyor. Çektiği bin lirayı faizsiz olarak geri ödese bile banka kazanıyor. Çünkü artık yeni bir kredi ve kredi kartı müşterisi sahibi oluyorlar. Bundan sonra sizi hesap işletim ücreti, ekstre parası, kredi kartı parası, kredili mevduat sigortası gibi masraflar bekliyor.

TAKSİT ERTELEME OYUNU
Bazı bankalar ise taksit erteleme ile tüketicilerden faiz almaya başladı. Tüketici ödemelerini 3 ay erteliyor. Fakat banka 3 ayı beklemeden ekstrede alışveriş yapılmış gibi gösterip geri ödeme yapıyor. 3 ay ötelenen alışverişi üç kere yapılıp üç kere ödemiş gibi gösteriliyor. Öte yandan bankaların cuma günleri internet işlemlerini yavaşlatarak paraların hafta sonu bankada kalması sağlandığı belirtiliyor.


BURÇİN GÖKTAN