Haberler


Lütfi Albayrak

Akıllı telefonların olmadığı zamanlar-1

ÖNCELİKLE o zamanlar bazı telefonlar bizim için iPhone kadar değerliydi, 3210'u bile almak her yiğidin harcı değildi.
TELEFONLARIMIZIN üstüne titrediğimizi 3310'a bile kılıf takmamızdan anlayabilirdiniz.
KILIF demişken, bu telefonların kılıf aparatlarıyla birlikte kemere takılması çok yaygındı.
ŞİMDİLERDE olduğu gibi konuşma, SMS, internet paketleri yoktu ve iletişim bir hayli pahalıydı.
BİR mesaj 2 kontör olduğu için anlatmak istediğimizi tek mesajla anlatmaya çalışırdık, 160 karakteri geçmesin diye sözcüklerdeki ünlü harfler uçar giderdi.
'SLM, NBR' gibi kısaltmaların çıkış noktası bu dönemdir. Öyle uzun uzun yazışmalar yapılamazdı. Şimdi SMS paketleri, whatsapp, facebook ile yaz yazabildiğin kadar.
KONUŞMA yapmak da pahalı olduğu için çaldırıp kapatma denen bir olay vardı.
Bunu durduk yere bile yapardık, "Aklımdasın" manasına gelirdi.
KULAK tırmalayan monofonik, polifonik zil seslerinden birini kullanmak zorunda kalırdık.
FARKLI bir zil sesi istediğimizde ise kod yazarak beste yapıp içimizdeki Mozart'ı ortaya çıkarırdık.
T9 ile mesaj yazmak ilk başta zor gelse de alıştığımızda tek tuşta üç harf olmasına rağmen otomatiğe bağlayarak hızla yazabilirdik.
TUŞLAR dokunmatik olmayınca, şevkle mesaj yazarken özellikle de geceleri çatır çutur tuş sesleri yankılanırdı.
Bunun yüzünden aynı odada yatanlar arasında hararetli tartışmalar yaşandığı olmuştur.
MMS özelliği geldiğinde görsel gönderebilme imkanı doğsa da birkaç SMS ücretinde olduğu için pek tercih edilmezdi.
Bu özellik çok gerekli olduğunda kullanılırdı. Şimdi her anını istediğin kadar fotoğraflayıp gönderebiliyorsun.
YILAN oyunu ile küçücük ekranda dönüp dolaşıp yeni rekorlar kırmaya çalışarak can sıkıntımızı giderirdik.
YETERSİZ hafıza olduğunda yeni bir mesaj gelince "Yeterli alan yok, bazı öğeleri silin" uyarısını görürdük.
O DÖNEM telefonlarının şimdikilere göre artıları da vardı; şarj sorunu çok önemli değildi ve dayanıklılık konusunda güven verirlerdi.
DEVAMI YARIN
BUNU BİLİYOR MUYDUN?
ERKEKLERİN % 20'si ilişki sırasında aldatıyor.
ROMANTİK aşk sadece bir yıl sürer...
BİR ilişkide olmak sizi şişmanlatır.
ÇOĞU ilişki üç ila beş ay içinde biter...
ORTALAMA düğünün maliyeti 20 bin dolardır...
ORTALAMA boşanmanın maliyeti 15 bin dolar ile 20 bin dolar arasındadır...
ÇIFTLER günde sadece iki saati birlikte harcıyor, bu saatin yarısı televizyon izleyerek geçiyor.
EVLİLİKLERİN % 40'ı boşanmayla bitiyor.

Gülü Yorum
@cihatakbel BIR tane çocuk Sadettin Teksoy'a çıkmıştı;
"Ben reenkarnasyonum, Barış Manço'ydum eski hayatımda" diye. Sonra bir çocuk da "Ben Zeki Müren'im" dedi. Olay öyle büyüdü ki 9-10 ay sonra bir çocuk da "Ben şarkıcı Çelik'tim" dedi ama Çelik o zaman hayattaydı...
Deep NOT
GERIYE dönüp başlangıcı değiştiremezsin.
Ama bulunduğunuz yerden başlayıp sonunu değiştirebilirsiniz.

DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Esra Erol'da 33 yıllık sır perdesi aralandı! Seda öğretmen yıllar sonra babasına kavuştu | "Kimse yargısız infaz yapmasın"
Ünlü şarkıcı eski sevgilisini dövüp yerlerde sürükledi! İşte tüyler ürperten görüntüler...
15 dakikada evde beyti kebabı! Misafirlerinizin ağzı açık kalacak! Ustalar bile böyle lezzetli ve kolay yapamıyor
Herkes üzerinde çörekotu taşımaya başladı! Yanınızda çörekotu bulundurmak bu işe yarıyor! Hap gibi yutunca meğer...
Hazırlıklar boşa gitti! İşte G.Saray'ın maç sonu koreografisinin görüntüsü
Cüzdanlardan 90.000 TL çıkacak
Buruk'tan derbi neşteri! O yıldızlar gözden çıkarıldı
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.