Gaziantep ve Mardin'deki katliam gibi kazalarda 35 kişi hayatını kaybetti! Kazaları önlemede 7 yöntem

Türkiye, cumartesi günü Gaziantep ve Mardin'de meydana gelen katliam gibi kazalara kahroldu. Kazalarda 35 kişi hayatını kaybederken onlarca kişi de yaralandı. Kazalarla ilgili sürücüler tutuklandı. Mardin Derik'te TIR şoförü ifadesinde 'frenim patladı duramadım' derken akıllara 'bu kazalar önlenebilir miydi' sorusu geldi. İşte kazaları önlemede 7 yöntem...

Giriş Tarihi 22 Ağustos 2022, 11:01 Güncelleme 22 Ağustos 2022, 20:15
Gaziantep ve Mardin’deki katliam gibi kazalarda 35 kişi hayatını kaybetti! Kazaları önlemede 7 yöntem

İÇİNDEKİLER

Mardin ve Gaziantep'te aynı gün yaşanan ve 35 kişinin hayatını kaybettiği katliam gibi trafik kazaları tüm Türkiye'yi sarstı. Feci olaylar, otobüs ve TIR kazalarının durdurulmasına yönelik tartışmaları yeniden gündeme getirirken uzmanlar, "hız sınırının düşürülmesi, ağır taşıtların her yıl 3 kez teknik muayeneden geçirilmesi, otoyollarda şerit disiplini, takip mesafesi ve hız denetimlerinin artırılması" gibi 7 önleme dikkat çekti.

Mardin Derik'te katliam gibi kaza | Video

SÜRÜCÜNÜN İFADESİ İHMALİ GÖZLER ÖNÜNE SERDİ
Derik'te neden oldukları kaza sonrası gözaltına alınan ve güvenlik gerekçesiyle Diyarbakır'a getirilen 2 TIR sürücüsünün, SEGBİS ile ifadeleri alındı. TIR sürücülerinden U.G.'nin ifadesinde, "Rampadan inerken yavaş yavaş frene bastım. Ancak frenlerinin tutmadığını fark ettiğimde iyice frene asıldım. Ancak araç hızını kesmeyerek aksine daha da hızlanmaya başladı. Dörtlüleri yakarak kornaya uzun uzun bastım. Önüme çıkan araçlara çarpmamak için aracın direksiyonun sağa kırdım. Ondan sonra devrildim. Bazı vatandaşların beni araçtan çıkarmaya çalıştıklarını hatırlıyorum" dedi. Umut G. ifadesinde aracın bakımını bir ay önce yaptırdığını ve yüklediği gübrenin 27 ton olduğunu söyledi.

2 TIR SÜRÜCÜ TUTUKLANDI
Sürücüler, SEGBİS ile alınan ifadelerinin ardından Derik nöbetçi Sulh Hukuk Hakimliği'nce 'Taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olmak' suçundan tutuklanarak, cezaevine gönderildi.

BAŞSAVCILIKTAN KAZAYA İLİŞKİN AÇIKLAMA
Nizip Cumhuriyet Başsavcılığı, Gaziantep'teki feci trafik kazası öncesinde yolda yağ veya su birikintisi olduğu iddiaların gerçek dışı olduğunu açıkladı.

3 CUMHURİYET SAVCISI GÖREVLENDİRİLDİ
Başsavcılıktan yapılan açıklamada, kazayla ilgili soruşturmanın titizlikle yürütüldüğü belirtildi.

Kazaya ilişkin detayların aktarıldığı açıklamada, şunlar kaydedildi:
Otoyolun 20. kilometresi Şanlıurfa istikameti Kocatepe Köprü mevkisinde meydana gelen kazayla ilgili olarak Cumhuriyet Başsavcılığımızca derhal soruşturma başlatılarak, adli tahkikatı yürütmek üzere 3 cumhuriyet savcısı görevlendirilmiştir.

Trafik kazasının meydana gelmesinde, ilk tespitlere göre olması gereken hız limitlerini aştığı ve kusurlu bulunduğu tespit edilen 33 SR 157 plaka sayılı otobüs şoförü A.M'nin hakkında tedavisi sonrası gözaltı kararı verilerek, tutuklanmasına karar verilmiştir.

YAĞ VE SU BİRİKİNTİSİ İDDİASINA YALANLAMA
Cumhuriyet Başsavcılığımızca başlatılan soruşturma titizlikle yürütülmekte olup, ikinci trafik kazası öncesinde yolda yağ veya su birikintisi olduğuna ve kazanın bu nedenle meydana geldiğine dair iddialar gerçeği yansıtmamaktadır.

Vefat eden vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet, yaralı vatandaşlarımıza acil şifalar dileriz.

KAZALARI ÖNLEMEDE 7 YÖNTEM
Trafik uzmanı Alpay Lök gibi Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği de TIR, otobüs kazalarının önlenmesi için acilen şu önlemlerin alınmasını istedi:

* Avrupa Parlamentosu'nda mayısta alınan 'hızlar düşürülsün' kararının aksine ülkemizde 1 Temmuz'da otoyollarda otomobiller için alınan hız artışı kararı iptal edilmeli.

* Otoyollarda hız, şerit disiplini ve takip mesafesi denetimleri yapılmalı.

* Araç servisleri, denetim, kayıt ve sorumluluk altına alınmalı, merdiven altı önlenmeli.

* UAB araç muayene kusurlar tablosu gözden geçirilmeli ve noksanlar giderilmeli.

* Almanya'daki ESP denetimine benzer bir şekilde ağır ticari taşıtlar Makine Mühendisleri Odası (MMO) işbirliğiyle yetkili servislerde yılda üç ilave denetime alınmalı.

* AdBlue/DPF/EGR, Elektronik Sürüş Destek Sistemi (ESP/AEBS/LDW) iptali önlenmeli

* Hız sınırlayıcılar kamyonlarda saatte 90, otobüslerde 100km'ye ayarlanmalı.

OTOBÜS ŞOFÖRÜ: 'BİR ANDA HÂKİMİYETİ KAYBETTİM'
Gaziantep'te devrilerek kurtarma ekibinin üzerine sürüklenen 'Özel Diyarbakır Turizm' firmasına ait otobüsün sürücüsü Abdülkadir Memiş, ilk ifadesinde "Otoyolda Kaza vardı, kalabalık bir ekip bulunuyordu. Bir anda otobüsün direksiyon hakimiyetini kaybettim. Toparlamak için manevra yapmaya başladım ama kurtaramadım ve otobüs devrildi." dedi. Memiş, jandarmadaki işlemlerinin ardından sevk edildiği adliyede tutuklandı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN