Türkiye yeni rekora koşuyor! Buğday’da rekor rekolte...

Türkiye yeni rekora koşuyor. Dünyanın en temel gıda maddeleri arasında yer alan buğdayda Türkiye yeni rekora koşuyor. Hasadın tamamlanmak üzere olduğu buğday ve arpada beklentilerin üzerinde bir rekolte öngörülüyor. İşte sizler için derlediğimiz 12 Ağustos tarihli ekomomi haberleri...

Dünyanın en temel gıda maddeleri arasında yer alan buğdayda Türkiye yeni rekora koşuyor. Hasadın tamamlanmak üzere olduğu buğday ve arpada beklentilerin üzerinde bir rekolte öngörülüyor. TÜİK bu yıl buğdayda 20 milyon 500 bin ton, arpada ise 8 milyon 600 bin ton rekolte tahmini açıklamıştı. Hasadın tamamlanmak üzere olduğunu belirten çiftçiler, buğdayın 21 milyon tonu aşabileceğini, arpanın ise 9 milyon tona yaklaşılacağını vurguladı. Bu yıl mevsimin nisan ayına kadar kurak geçtiğini anlatan çiftçiler, "Ancak nisan yağışları çok güzel geldi. Buğdaya da arpada da rekolte arttı. Beklentiler aşılacak" dedi. Türkiye'nin tahıl ambarı olan Konya-Karaman bölgesinde hasadın yüzde 80'i tamamlandı. Geçen yıl bölgede 2 milyon ton buğday, 1 milyon ton da arpa hasadının yapıldığını anlatan Karatay Ziraat Odası'nda Rıfat Kavuneker, "Bu yıl nisan ayına kadar yağışlar çok kötüydü o nedenle de rekolte beklentimiz çok düşüktü. Ancak nisan yağmurlarıyla ürün toparladı. Buğdayda 3 milyon ton, arpada da 1.5 milyon ton rekolte bekliyoruz" dedi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.