Borsada yabancı kontrolü bitiyor! Yerli yatırımcı oranı yüzde 48 ile son 16 yılın en yüksek seviyesinde

Borsa, Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın attığı adımlarla yabancı boyunduruğundan kurtuluyor. Borsada yerli ve yabancı oranı neredeyse yarı yarıya geldi. Yerli yatırımcı yüzde 48 ile son 16 yılın en yüksek seviyesinde. Özellikle son haftalarda adeta ralli yapan Borsa'da gelinen son durumu, Sabah Gazetesi yazarı Dilek Güngör kaleme aldı.

İşte Sabah Gazetesi yazarı Dilek Güngör'ün bugünkü köşe yazısı:
Borsa İstanbul'da uzun yıllar hayalini kurduğumuz dönüşüm gerçekleşiyor. Yıllardır yerli yatırımcının borsaya ilgi göstermemesinden şikayet edilirdi. Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın attığı adımlarla faizlerin düşmeye başlaması yerli yatırımcıyı borsaya yönlendirdi. Bireysel emeklilik fonları sayesinde kurumsal yatırımcı tarafı da gelişti. Merkezi Kayıt Kuruluşu'nun verilerine göre, borsada yerli ve yabancı oranı neredeyse yarı yarıya geldi. Borsanın ralliye başladığı Ekim 2019'dan bu yana borsada yerli yatırımcının payı 13 puan artarak yüzde 35'ten 48'e yükseldi. Yabancıların payı da yüzde 65'ten 52'ye kadar indi. Buna göre, yerli yatırımcının borsadaki payı son 16 yılın en yüksek seviyesinde. Keza yabancının payı da 16 yılın en düşüğünde.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.