ÖSYM ek tercih kılavuzu ile YKS 2. tercih neye göre yapılır, kimler yapabilir? YKS üniversite ek tercih ne zaman, tarihi belli mi?

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarının açıklanmasının ardından, öğrencilerin üniversite tercihleri tamamlanmış olur. Ancak, tercih döneminin sonunda önlisans ya da lisans bölümlerine yerleşemeyen adaylar için umut dolu bir fırsat daha sunulur: YKS Ek Tercih. YKS Ek Tercih, ilk tercih döneminde herhangi bir üniversite ve bölüme yerleşememiş olan adaylar için yapılan ikinci bir tercih sürecidir. Bu süreçte, boş kalan kontenjanlara adaylar başvuruda bulunarak üniversite yerleştirme imkanı elde edebilirler. ÖSYM tarafından belirlenen tarihler arasında gerçekleştirilen YKS Ek Tercih, adayların ikinci bir şans elde etmelerini sağlar. Peki YKS üniversite ek tercih ne zaman, tarihi belli mi? ÖSYM ek tercih kılavuzu ile YKS 2. tercih neye göre yapılır, kimler yapabilir?

YKS tercih sonuçları açıklanma süreci ÖSYM tarafından yapılan resmi açıklamayla başlayacaktır. Tercih sonuçları, adayların 'sonuc.osym.gov.tr' adresi üzerinden TC kimlik numarası ve şifreleriyle sorgulayabileceği şekilde duyurulacaktır. YKS Ek Tercih tarihleri, ÖSYM tarafından tercih kılavuzu içerisinde duyurulur. İlk tercih döneminde tercih edilen üniversite ve bölümlere yerleşemeyen adaylar, Ek Tercih döneminde belirtilen kontenjanlara başvuruda bulunabilirler. Ek tercih başvuruları, ÖSYM'nin resmi internet sitesi üzerinden gerçekleştirilir.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.