Bugünkü
Takvim
  • 11 Aralık 2010, Cumartesi

Kalori kısıtlaması yapmayın

Kilo verirken sağlığınızı bozmadan, metabolizmanızı yavaşlatmadan, verdiğiniz kiloların bir daha geri dönmesini istemiyorsanız kalori kısıtlaması yapmayın.
Vücudunuzun ihtiyacı olan günlük kalori miktarını kısıtladığınız sürece metabolizmanızın hızını daha da yavaşlatırsınız.
Örnek verecek olursak günlük vücudunuzun ihtiyacını 2000 kalori olarak kabul edelim.
Siz bunu 1600 kaloriye düşürürseniz metabolizmanız 400 kalorilik bu kısıtlamaya kilo kaybı olarak ilk etapta cevap verecektir.
Ama verdiğiniz kilonun ne kadarı yağ, ne kadarı yağsız vücut kitlesinden olduğunu çok iyi belirlemeniz gerekir.
Eğer terazide 1 kiloluk bir kayıp olduysa, bunun %50'si kas ve su kaybıdır.
Belirli bir süre sonunda metabolizma 1600 kaloriye alışacak ve kendini daha aşağı kalorilere çekecektir.
Kısaca; siz kalori kısıtlaması yaptığınız sürece metabolizma hızını daha da yavaşlatacaksınız.
Kalori kısıtlaması sizin hem psikolojinizi hem de fizyolojinizi bozacaktır.
Zihnini diyet sendromuna sokan bir kişi var olan stresini de istemeden arttırır.
Stresiniz arttığında yağ kaybı sistemi de yavaş çalıştırır.
Çünkü artan stres sizin insülin salgılamanızı da artıracak.
İnsülin arttığında, sizin başınıza tehlikeli bir şeyler geleceğini varsayarak, metabolizmanız yağ depolarını korumaya alacaktır.
Sonunda kilo kaybında hayal kırıklığı yaşamanıza neden olacaksınız.
Diyet yapan bir kişi asla mutlu olamaz, mutlu olmayanlarda kilo denetiminde başarılı olamazlar.
O zaman mutlu olabilmeniz, sosyal ortamlardan uzak durmamanız için kalori kısıtlamasından uzak durun.
Sevdiğiniz yiyecekleri de göz ardı etmeyin.
Beslenme programı planlanırken " yeterli ve dengeli beslenme " kuralları ne kadar önemliyse, kişinin günlük yaşantısında tercih edeceği yiyecek grupları da o derece önemlidir.
Börek yemeyi seven bir kişiye, kilo verinceye kadar börek yemeyeceksin demek büyük hatadır.
Böreği yediğinde, gün içerisinde diğer besin öğelerini dengelediğiniz sürece hiçbir sorun yaşamayacaksınız.
Önemli olan bu doğru beslenmeyi bir yaşam biçimine dönüştürebilmenizdir.
Sevdiğiniz besinleri de asla yaşantınızdan tamamen çıkarmayın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan TAKVİM veya takvim.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.


Turkuvaz olarak kişisel verilerinizi işliyor, aynı zamanda kanunlarda öngörülen teknik ve idari tedbirleri alarak bu verilerinizin korunması için elimizden gelen tüm çabayı gösteriyoruz. İşlenen kişisel verilerinize ilişkin aydınlatma metnine veri politikası sayfasını ziyaret ederek ulaşabilirsiniz.
  • ve ya