İhptiyacı olan insanlara kendi çapında yardımını yapar ve gider.
Önceki gün oradaydı.
Sürekli ziyaret ettiği ailelerden birini bulamayınca, emanetini mahalle bakkalına bıraktı.
Bakkaldaki kadın kendisine sordu. "Bunu niye yapıyorsunuz?
Başınıza bir dert mi geldi?"
Anne gülümsedi. "İnsanlık için yapıyorum. İçimden geldiği için."
Dert söylemine de parantez açtı. "Hepimizin derdi var, Allah beterinden korusun."
Bazı insanlar iyilik yapmak için, başlarına bir şeyin gelmesini bekliyor.
İyiliğin öznesi; kötülük!
Ne acı!
Oysa iyiliğin resmi yoktur, nedenleri de.
Karşılıksız yapılır.
Görkemi de buradadır zaten.
İyilik; insan olduğunu olmanın huzurunu hissettirir.
Hele hak edilen yere gidiyorsa.
Şimdi dünya para dünyası.
Bencillik hummasında, bal tutan parmağını yalıyor.
O yüzden komşusu aç yatarken tok yatanları yargılamayın.
Onlar kendilerini böyle huzurlu hissediyor.
Haram kazancı bile çocuklarına yedirecek kadar sistem zengini olanların, vicdanlarına vermediği hesabı sizlere vereceğini mi sanıyorsunuz!
Başlarına bir şey geldiği zaman Allah'ın varlığını hissedenler, iyilik yapmak için geç kaldıklarını anlasa ne olur!
Bilmem kaç kez Umre'ye gittiğini söylemekle, yediği hakların üzerini örtmek arasındaki uzun yolculukta öylelerini tanıyoruz ki.
İsimleri bile işe yaramaz.
Oysa çocukluğumda öyle adamlar hatırlıyorum ki...
Yenikapı'daki yalınayaklı çocukların yoksul mahallesine gelir, hepimizi bir kamyonete doldurur, giydirir geri getirirdi.
Adını Allah biliyor. Yetmez mi!
* * *
BARIŞ İNSANI
Dünkü Nevruz kutlamaları, barış adına bir milattır.
Yeni bir dönemin başlaması..
Silahların bırakılması, yakalara karanfil takılması belki.
O yüzden bundan sonra herkes, kullandığı cümlelere bile dikkat edecek.
Özellikle de siyasi arenada.
Eğer, barış insanı olmak, dilini silah gibi kullanmakla kardeş değilse.
Barış insanı olmak, her şeyi başa sarmak değilse.
* * *
Kalbin gözleri vücudun gözlerinden iyi görür.
* * *
Dil farkı bilmeyiz. Din farkı bilmeyiz. Sanki doğduk bir anadan.
* * *
22 Mart 2013
Mutluluk takvimi
Kimsenin ruhu duymadan iyilik yap.
Ambulans peşine takılma.
Bulmaca çöz.* * *
Dün gece bu şehri
Seller götürdü
Sen ağlıyorsun sandım
Sabaha karşı
Yağmurlar dindi
Benim bütün dualarım
Senin içindi
Ey benim sevmeleri
Anneme benzeyenim
Ben seni hiçbir zaman
Bu kadar özlemedim
Ey benim gözlerimi
Avucuna yumduğum
Senden sonra kimseyi
Sevmedim sevemedim
Hakkı YALÇIN