Yerli dadı tercih eden Türk aileleri isyanda! Bakıcılar kapıyı 30-50 bin liradan açtı

Türkiye'de Filipinli, İngiliz, Özbek, Gürcü, Türkmen dadı dönemi bitti. Türk aileler, çocuklarının anadilini iyi öğrenmesi için, yerli dadıları tercih etmeye başladı. Ama bakıcılar kapıyı 30-50 bin liradan açtı.

Türkiye'de Filipinli, İngiliz, Özbek, Gürcü, Türkmen dadı dönemi bitti. Aileler, evi soyup kaçma, oturum, kaçak çalışma, ana dil sorunu ve sağlam referansları olmaması nedeniyle yabancı dadılar yerine Türk dadılara yöneldi. Üniversite eğitimi olmayan bakıcıların maaşlarının, tecrübelerine göre 30-50 bin TL arasında değiştiği öğrenildi. Yerli dadıların, yeni doğan bebeklere 3 yaşına kadar; uyku, beslenme, davranış gelişimi ve tuvalet alışkanlığı kazandırmak için işi kabul ettiği kaydedildi. Özel şoför isteyen lüks seyahat tutkunu olan dadıların, uçak yolculuklarını da sadece 'business sınıf'ta yaptıkları belirtildi. Özellikle İstanbul'da son dönemde bebek ve çocuk bakıcısı bulmak için zorlanan ailelerin, başka ailelerden dadı transfer ettikleri de öğrenildi. Türk dadı tercih etmenin temel nedeninin, anadil olduğu belirtildi. Bir aile, "Kızımız Türkçe olarak anne-baba kelimelerini rahat kullanıyordu. Gürcü dadı aldıktan sonra ne dediğini anlamadık" diyerek yabancı dadıların sakıncalarını dile getirdi. Son günlerde Türk dadılar için, birçok internet sitesi de hizmet verme yarışına girdi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.