28 Nisan Ailece Hadi ipucu: Mezopotamya'da yaşayan, 1 dakikayı 60 saniyeye bölen uygarlık hangisidir?

Hadi Ailece bu akşam saat 19.30'da başlayacak. Hadi'den yapılan açıklamada ipucu sorusu özetle, "Mezopotamya'da yaşayan, 1 dakikayı 60 saniyeye bölen uygarlık hangisidir?" şeklinde paylaşıldı. İşte 28 Nisan Ailece Hadi ipucu sorusu...

Canlı bilgi yarışması Hadi bu akşam 19.30'da başlayacak. Yarışmacılar şimdi merakla ipucu sorusunu bekliyor. Bugünün ipucu sorusu sosyal medya hesaplarından yayınlandı. İpucu sorusu, "Mezopotamya'da yaşayan, 1 dakikayı 60 saniyeye bölen uygarlık hangisidir?" şeklinde paylaşıldı. İşte 28 Nisan Ailece Hadi ipucu...

28 NİSAN AİLECE HADİ İPUCU

Soru: İlk çağ uygarlıklarının bilim ve teknolojiye katkıları hakkında ne kadar bilgiye sahipsiniz sevgili hadiciler? M.Ö. 3.-2. bin yıllarda, Dicle ve Fırat nehirleri arasında kalan Mezopotamya adı verilen bölgede yaşayan bir medeniyeti soruyoruz sizlere. Bir yılı 4 mevsime, bir haftayı 7 güne bölen, bir saati 60 dakikaya, 1 dakikayı da 60 saniyeye bölmeyi başaran uygarlık hangisi sizce?

Cevap: BABİLLER

BABİLLER HAKKINDA

Babil, Mezopotamya'da adını aldığı Babil kenti etrafında MÖ 1894 yılında kurulmuş, Sümer ve Akad topraklarını kapsayan bir imparatorluktur. Babil'in merkezi bugünkü Irak'ın El Hilla kasabası üzerinde yer almaktadır. Kuzey Babil Devleti ise, Şırnak ilinin İdil ilçesi güneyinde Babil köyünde kurulmuştur.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.