Apple'dan Türkiye'ye müjde... CEO açıkladı

Apple CEO'su Tim Cook, yerel para birimlerinin dolar karşısında değer kaybetmesi yüzünden Türkiye ile Çin'de satışların dramatik bir şekilde düştüğünü belirterek, bu ülkelerde iPhone fiyatlarını düşüreceğini açıkladı. Aplle'ın Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdürü Luca Maestri, fiyat ayarlamalarının Apple Music ve App Store'u kapsamadığını söyledi.

Apple CEO'su Tim Cook, ilk defa Türkiye ile Çin'de satışların dramatik bir şekilde düştüğünü bunun yerel para birimlerinin dolar karşısında değer kaybetmesi olduğunu savunarak, 12 yıllık tarihinde yalnızca ikinci kez fiyat indirimine gitme kararı aldıklarını belirtti.

iPhone satışlarında geçtiğmiz yıl düşüş yaşadığının bildirmesinin ardından, Apple İcra Kurulu Başkanı Tim Cook yeni satış ve fiyat politikasını açıkladı. Şirket, 2007 yılında piyasaya çıktıktan kısa bir süre sonra iPhone fiyatlarını düşürmüştü. Cook'un aldığı yeni karar ile Aplle tarihinde ikinci kez fiyat düşüşüne gideceğini bildirdi.

Şirketin salı günü yaptığı üç aylık satış değerlendirmesinde Cook, Türkiye'deki yerel paranın dolar karşısında yüzde 33 oranında değer kaybettiğini ve Apple'ın satışlarının önceki yıla göre 700 milyon dolar azaldığını vurguladı.

Apple, döviz kurlarındaki değişiklikler nedeniyle fiyatlarını ne zaman ya da ne sıklıkla düzenleyeceği konusunda bir açıklama yapmadı.

Aplle'ın Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdürü Luca Maestri, fiyat ayarlamalarının Apple Music ve App Store'u kapsamadığını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.