Bir lokma en az kaç kez çiğnenmeli?

Yapılan yeni bir araştırma, lokmalarını daha çok çiğneyerek yiyenlerin daha az kalori aldıklarını gösterdi. Peki bir lokma kaç kez çiğnenmeli?

American Journal of Clinical Nutrition'da yayımlanan araştırmaya göre, yiyecekleri 15 yerine 40 kez çiğnemek yüzde 12 daha az yemek yenilmesini sağlıyor.
Araştırmada, Çin'deki Harbin Tıp Üniversitesinden Jie Li, çiğnemelerinde fark olup olmadığına bakmak için 14 obez genç ile 16 normal kilodaki genç üzerinde inceleme yaptı.
Araştırmacılar, daha çok çiğnemenin deneklerin daha az yemelerine yol açıp açmadığına, kan şekeri seviyelerini ve hormonlarını etkileyip etkilemediğine baktılar. Çiğneme miktarıyla, beyne "ne zaman yemeğe başlamak ve ne zaman bitirmek gerektiğini" ileten hormonların seviyesinde bağlantı olduğu saptandı.
Daha çok çiğneyenlerde iştah hormonu "ghrelin"in kandaki seviyesinin düşük, iştahı azalttığına inanılan CCK seviyesinin ise yüksek olduğu belirlendi.
Lokmalarını 40 kez çiğneyen deneklerin yüzde 12 oranında daha az kalori aldıklarını belirleyen araştırmacılar, bunun da daha az kilo anlamına geldiğini belirttiler.
Washington Üniversitesi Obezite Araştırma Merkezi müdürü Adam Drewnewski, ortalama bir kişinin kalori miktarını yüzde 12 azaltmasının, yılda 11 kilo kaybetmesini sağladığını belirtti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.