Ticaret Bakanlığı harekete geçti! Otomobildeki vurgun bitti fiyat düştü

Ticaret Bakanlığı otomobildeki fiyat oyunlarına neşter vurdu. Sıfır otoda fiyatlar düştü iskontolar başladı. İşte sizler için derlediğimiz 13 Ağustos tarihli ekonomi haberleri...

Otomobil piyasasındaki vurgun ve fırsatçılığa karşı Ticaret Bakanlığının, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile birlikte yürüttüğü çalışmalar sonuç vermeye başladı. Bakanlığının sıkı denetimleri ve ekonomi yönetiminin kredi musluğunu kısacak önlemlerinin ardından otomobil yatırım aracı olmaktan çıkarak zoraki aksesuar satışları da son buldu. İkinci elde fiyatlar % 5 gerilerken sıfır araçlarda iskontolar dahi uygulanmaya başladı. Birinci el araç almak için aylar öncesinden sıraya giren vatandaşlara bayiler artık bir bir dönüş yapıyor. Ancak aradaki fiyat farkı nedeniyle sıraya girenler de siparişlerini iptal ediyor. Son bir haftada sipariş iptalleri yüzde 15'i buldu. Sıfır aracı alabilmek için bazı bayi ya da galeriler vatandaşa zorunlu aksesuarlar satıyorlardı. 30 bin TL tutacak aksesuarlarda araç sıkıntısı nedeniyle 150 bin lira isteniyordu. Alınan tedbirlerin ardından yaşanan durgunlukla birlikte bu durum da da ortadan kalktı. Fiyatlarda yaşanan bu gerilemenin en temel sebebi Ticaret Bakanlığı'nın aldığı tedbirler oldu. Düzenlemeye aykırı ilan başına 300 bin TL'ye kadar idari para cezası verileceğini bildirdi. Son denetimlerle birlikte usulsüzlüklere karşı toplamda 120 milyon TL para cezası kesildi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.