Turizmde 9 gün 'Bayramı' doluluk oranları yüzde 100!

Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkartılmasıyla birlikte turizm bölgeleri hareketlendi. Öte yandan yabancılarla birlikte doluluk oranları yüzde 100’e ulaştı.

Bu yıl, Kurban Bayramı tatili, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, 26 Haziran Pazartesi ve 27 Haziran Salı gününü de idari izin ilan etmesiyle 9 güne yükseldi. Okulların kapanacağı ve sınavların da tamamlanacağı bir sürece denk gelen Kurban Bayramı'nın, yaz döneminin de ilk tatil fırsatını oluşturması nedeniyle şimdiden Antalya ve Ege bölgeleri başta olmak üzere birçok turizm bölgesinde yoğun talep oluştu.

HAREKET BAŞLADI
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Kurban Bayramı tatilinin hem 9 güne uzaması, hem de tatilin erken açıklanması, okul tatilleri, sınavların bitmesi gibi etkenlerin turizm sektörü için avantaj olduğunu söyledi.

Havanın da ısınmasıyla Antalya'da tam olarak yaz sezonuna girildiğini açıklayan Kavaloğlu, "İklim şartları çok güzel, dolayısıyla Kurban Bayramı'nda otellerimiz minimum yüzde 90, yüzde 100 doluluğa ulaşacaktır" dedi. Turizm sektöründe nisan ve mayıs aylarının beklentinin altında gerçekleştiğini belirten, 5 yıldızlı otelin genel müdürü İsmail Çağlar, "Zaten yüksek sezon nedeniyle otellerdeki doluluklar yüzde 50'lerden yüzde 100'lere yükselmeye başladı. Seçimlerin bitmesi, okulların kapanıyor olması, havanın ısınması turist akını başlattı" diye konuştu.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.