CHP'nin başını çektiği muhalefetin "Türkiye'de fabrika kurulmuyor" yalanını çökerten veriler! 12 bin 800 olan fabrika sayısı 74 bin 200 oldu

CHP'nin başını çektiği muhalefet her defasında AK Parti iktidarı için "Türkiye'de yeni fabrika kurulmuyor" yalanına başvuruyor. Ancak veriler ise bunun böyle olmadığını açık bir şekilde ortaya koyuyor. 2002’de 138 olan OSB sayısı, 2022’de 378’e yükseldi. 12.800 olan fabrika sayısı ise 74.200 oldu. 5 bin yeni fabrika da yolda.

Türkiye'nin üretim hamlesi son 20 yılda ciddi bir ivme kazandı. Muhalefetin "Türkiye'de fabrika kurmadılar" iftiralarını rakamlar boşa çıkardı. 2002 yılında 138 olan Organize Sanayi Bölgesi (OSB) 2022'de 378'e yükselirken o dönemde 12 bin 800 olan fabrika sayısı bugün 74 bin 200 oldu. Yeni parsel alanları ve sanayi bölgeleri yatırımları da devam ediyor. OSBÜK verilerine göre inşası devam eden fabrika sayısı 5 binin üzerine çıktı.

2.7 MİLYON KİŞİLİK İSTİHDAM
Rakamlar istihdama da yansıdı. 2002'de 384 bin kişinin çalıştığı OSB'lerde, bugün 2 milyon 770 bin kişi istihdam ediliyor. OSB'lerin toplam alan büyüklüğü 100 bin hektara ulaşırken, sanayi parsel sayısı ise 54 bin 528'e ulaştı. Bu rakamın 42 bin adedinin tahsisi gerçekleştirilirken 3 bin 500 adedinin de inşaat çalışması devam ediyor.

Üretimde Batı'nın tekeli de kırıldı. Gaziantep OSB, 5 bölgesi ve 43 milyon 200 bin metrekarelik alanı ile Türkiye'nin en büyük OSB'si oldu. Gaziantep OSB'de üretilen ürünler 174 ülkeye ihracat ediliyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.