E-ticaret yasası çalışmaları devam ediyor: Dijital dünyada vatandaşı koruyacağız

Dijital hayatta önceliklerinin kartellere karşı tüketiciyi korumak olduğunu söyleyen Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, “Vurun abalıya yaklaşımımız yok. Amacımız rekabeti tesis etmek” dedi.

Rekabet Kurumu, elektronik ticarette dijital kartellere karşı tüketiciyi korumak ve refahını artırmak için kolları sıvadı. Dünyada finanstan sağlığa, ulaşımdan turizme kadar 12 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşan dijital ekonominin rekabet kuralları yazılırken, Rekabet Kurumu Google, Instagram, WhatsApp, Facebook gibi devlerin pazardaki etkisini de yakın takibe aldı. Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, "Teknoloji ve yenilik birkaç kişinin uhdesine bırakılmayacak kadar hassas noktamız. 'Vurun abalıya' gibi bir yaklaşımımız yok. Amacımız vatandaşı korumak, rekabeti tesis etmek" dedi. Soruları yanıtlayan Başkan Küle, salgın döneminde şikâyetlerin yön değiştirdiğini belirterek, "Sağlık, hijyen ve gıdada patlama oldu. Artık rekabet ihlalinde fahiş fiyat argümanını da değerlendiriyoruz" diye konuştu.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.