Son dakika: Yurtiçi piyasaların gözü büyüme verilerinde!

Son dakika haberleri... Küresel piyasalar yeni haftaya Çin'de imalat sanayi Satınalma Yöneticileri Endeksi'nin (PMI) beklentileri aşmasının iyimserliği ile başlarken, yurt içinde büyüme verileri takip edilecek.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) vaka sayısı dünya genelinde 63 milyona yaklaşırken, alınan tedbirlerin ekonomi üzerindeki etkileri ve bu etkileri sınırlamaya yönelik teşvik beklentileri piyasaların odağındaki yerini koruyor.

Bugün Çin'de yayımlanan imalat sanayi PMI verisinin 52,1 ile 3 yılın en yüksek seviyesine çıkması sonrası haftaya karışık başlayan piyasalarda altın ve petrol fiyatlarındaki değer kayıpları dikkati çekiyor.

Çin'de ekonomideki toparlanmanın güçlenerek sürdüğüne işaret eden veriye karşın Brent petrolün varil fiyatı Asya piyasalarında yüzde 1,7 değer kaybederek 47,6 dolara geriledi. Bugün başlayacak Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) toplantısı öncesinde Brent petrolün varil fiyatı geçen hafta boyunca yükseliş eğilimini koruyarak, haftalık bazda yüzde 7,3 değer kazanmıştı. Suudi Arabistan liderliğindeki 13 üyeli OPEC ve Rusya önderliğindeki OPEC dışı petrol üreticisi 10 ülke, bugün ve salı günü video konferans yöntemiyle bir araya gelerek küresel petrol piyasasındaki arz fazlası ve salgın kaynaklı zayıf kalmaya devam eden petrol talebi gibi konuları değerlendirecek.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.