Kalyon Holding enerjide Çin tekelini kırdı! 1.2 milyar dolarlık dev yatırım

Kalyon Holding, 460 milyon dolarlık yatırımla güneş enerjisi üretiminde kullanılan ingotta Çin’in dünyada tek üretici olma unvanını elinden aldı. Holding Yönetim Kurulu Üyesi Haluk Kalyoncu, “1.2 milyar dolarlık yatırım yapıyoruz” dedi. İngot yatırımının hükümetin yerli ve milli üretim hedefinin kazancı olduğunu söyleyen Kalyoncu, "Tamamı ithalata dayanan yenilenebilir enerji üretimindeki malzemelerin Türkiye'de üretilmesi konusunda gösterilen siyasi irade Türkiye'ye kazandırıyor. Bu alanda önemli aşamalar kaydedildi. Böylece hem ithalat azalıyor hem de yeni istihdam oluşturuluyor. Tam kapasiteyle Haziran 2020'de devreye alınan fabrikada Ar-Ge merkezi ile birlikte bin 300 kişi istihdam ediliyor. Panel üretimi ve Konya Karapınar'daki enerji üretimiyle birlikte yıllık 300 milyon dolarlık ithalatın önüne geçilecek" diye konuştu.

Dünyada Hindistan, Türkiye ve Çin'in sahip olduğu ingot teknolojisinin bugüne kadarki tek tedarikçisi Çin idi, Kalyon Holding, yaptığı 460 milyon dolarlık yatırımla Çin'in elinden tek tedarikçi unvanını aldı. Hükümetin enerji yatırımlarında makine ve malzemenin belli oranda yerli ve milli olması kuralı nedeniyle Kalyon Güneş Teknolojileri, ingot yatırımını yaparak üretime başladı. Kalyon Holding Yönetim Kurulu Üyesi Haluk Kalyoncu, 72 ingot makinesiyle güneş enerjisi panellerinde kullanılan wafer'lar için olmazsa olmaz malzeme ingotu ürettiklerini belirtti. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.