Küresel ligde 12 Türk

Dünyanın en büyük 2 bin şirketi açıklandı. Forbes'un hazırladığı listeye Türkiye'den 12 kuruluş girdi

Forbes dergisi dünyanın en büyük 2 bin şirketini açıkladı. Halka açık küresel 2 bin firma listesinde Türkiye'den 12 kuruluş yer aldı. Türkiye'den ilk sırada küresel listenin 449'uncusu olan Garanti Bankası yer alırken, listedeki ikinci sıradaki Türk firması Koç Holding oldu. Koç 496'ncı olurken, İş Bankası 501'inci sıradan Türkiye üçüncüsü olarak listede yer buldu. Türk şirketlerinin cirosu toplamda 121 milyar dolar olarak gerçekleşti. Küresel firmaların toplam gelirleri 39 trilyon dolar olurken, büyüme oranları da yüzde 9 olarak gerçekleşti. Listede Çinliler ile ABD'lilerin ağırlığı dikkat çekti. Kârlılıkta 2 bin firmanın toplam ulaştığı rakam 3 trilyon dolar seviyesine geldi. Listede ilk kez Çin'in en büyük 4 bankası ilk 4'e ambargo koydu. Industrial and Commercial Bank of China listenin ilk sırasına oturdu. Warren Buffet'ın şirketi Berkshire Hathaway beşinci sıradaki yerini korudu.

YABANCI BORSADA COŞTU

Seçim öncesi yaratılmaya çalışılan kriz algısına prim vermeyen yabancı yatırımcılar Türkiye'den vazgeçmedi. Yabancılar, Şubat ve Mart aylarında 1.2 milyar dolarlık net satış gerçekleştirdikleri Borsa İstanbul'da, alıma geçti. Nisan'da, yabancı yatırımcılar 532 milyon dolarla son 5 ayın en yüksek net alımını yaptı. İlk 4 aydaki net satış ise 298.4 milyon dolara geriledi. Yabancılar Nisan'da en fazla net alımı Vakıf- Bank'ta yaptı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.