Çöpten 1 milyar kaçak sigara çıktı!

Çöplerden çıkan 1 milyar kaçak sigara paketi Bulgaristan- Irak-İran-Gürcistan hattındaki kaçak sigara trafiğini ortaya koydu. Sigara firmalarının örneklem yoluyla çöplerden sigara paketlerini toplatarak yaptıkları araştırmada piyasada satılan sigaraların yüzde 20'sinin kaçak olduğu ortaya çıktı. Tütün ve Alkol Piyasası Kurumu'nun yaptırdığı araştırma da bu tabloyu teyit etti. Buna göre, Türkiye'de tüketilen yaklaşık 5.5 milyar paket sigaranın 1 milyar paketi kaçak. Devletin kaçak sigara nedeniyle vergi kaybı ise yaklaşık olarak 7.8 milyar lirayı buluyor. Çöplerde toplanan sigara paketleri kaçağın adresinin Bulgaristan olduğunu gösterdi. Bulgar Tobacco'nun Irak, İran, Gürcistan'dan Türkiye'ye getirildiği belirlendi. Doğu ve Güneydoğu'da 3-3.5 liradan satılan Bulgar sigarası İstanbul'da ise 5 liradan satılıyor.

NUMUNE TAHLİLİ
Sigara kaçağının hikayesi şöyle ortaya çıktı; Sigara firmaları bir şirketle anlaşarak sokaklara atılan paketlerin incelenmesini istedi. Bu şirket çöplerden, sokaklardan toplanan paketlerden numuneler aldı. Her birinin bandrolü tek tek incelendi. Çöpten toplanan örneklem sonrası yüzde 20'sinin kaçak olduğu belirlendi. Edinilen bilgiye göre benzeri bir araştırmayı Tütün ve Alkol Piyasası Kurumu da yaptırdı. Bu çalışma da özel şirketin yaptığı araştırmayı teyit etti. Paketlerin böyük bölümünün Bulgaristan'da üretilen sigara olduğu tespit edildi. Gürcistan'dan Türkiye'ye giriş yaptığı görüldü.
Hazal ATEŞ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.