Mutfakta yangın

Hem sebze-meyve hem de et fiyatları uçuşa geçti. Aracılar devreye girdi, gelen zamlar vatandaşın cebini vurdu. Mevsim sebze ve meyveleri bile ateş pahası...

ET, sebze ve meyvede ise birbiri ardına yapılan zamlar, tüketiciyi sarstı. Kırmızı et fiyatlarında yüzde 20'lik artış yaşanırken; sebze-meyvede yüzde 100'e varan zamlar görüldü. Mevsim sebze ve meyveleri bile ateş pahası oldu. Sebze ve meyvedeki artışa gerekçe olarak olumsuz hava koşulları gösterilirken, fırsat zamları yapıldığı da görüldü. Çarşı-pazarda 1 lira olan beyaz lahananın kilogram fiyatı yüzde 60 artışla 1.60 liraya çıktı. Narın fiyatı yüzde 100 artışla 3 liradan 6 liraya ulaşırken, armudun fiyatı yüzde 85 artışla 6.5 liraya, ayvanın fiyatı yüzde 28 artışla 9 liraya yükseldi. Muzun kilo fiyatı 6 liradan 7 liraya çıkarken, portakaldaki zam yüzde 25 oldu. Şubat ayı başında kilosu 15 lira olan taze fasulyenin fiyatı yüzde 73 artışla 26 lirayı gördü. Patlıcanın 6-8.5 lira aralığında olan kilo fiyatı 6.5-10 lira aralığına yükseldi.
LOBİ İŞ BAŞINDA
Et fiyatlarındaki artış ise tartışma yarattı. Türkiye Ziraatçiler Derneği, üretimin yeterli olduğunu, ithalata ihtiyaç olmadığını belirterek, zammın nedenini girdi maliyetlerindeki yükselişe ve yüksek aracı kârlarına bağlamıştı. Türkiye Kırmızı Et Üreticileri Merkez Birliği Başkanı Bülent Tunç da, "Kesinlikle ve kesinlikle ülkemizde hayvan var. 15 liraya koyun eti satılamazken, televizyonlarda ithalat çığırtkanlığı yapanlar vatan hainidir" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.