Sebze fiyatları uçtu

Şubat'ta marketlerde sebze ve meyvede zam yağmuru yaşandı. Marketlerde 37 üründen 30'unun fiyatı arttı. Patates, karnabahar ve patlıcan artışta başı çekti

Tüketiciyi sebze-meyve fiyatları vurdu. Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin (TZOB) araştırması, Şubat'ta marketlerdeki zam yağmurunu gözler önüne serdi. Araştırmaya göre; marketlerde 37 üründen 30'unun fiyatı arttı, 4 ürünün fiyatı aynı kalırken, 3 üründe düşüş görüldü. TZOB Başkanı Şemsi Bayraktar, Şubat'ta marketlerde en fazla fiyat artışının yüzde 31.56 ile patateste görüldüğünü söyledi. Patatesteki fiyat artışını yüzde 26.58 ile karnabahar ve yüzde 20.57 ile patlıcanın takip ettiğini belirten Bayraktar, "Ispanakta yüzde 18.30, salatalıkta yüzde 15.59, kuru soğanda yüzde 14.43, yeşil soğanda yüzde 11.76, Antep fıstığında yüzde 11.60 artış oldu" dedi. Bayraktar, üretici fiyatlarına bakıldığında 33 üründen 19'unda artış görüldüğünü kaydetti.
FARK ÇOK BÜYÜK
Olumsuz hava koşullarının fiyatlara yansıdığını, üretici-market fiyat farkının kabul edilebilir rakamların çok üzerinde olduunu belirten Bayraktar, "Şubat'ta da fiyat farkı kapanmadı. Bu fark kapanmalı" diye konuştu. Üretici ve market arasındaki fiyat farkının en fazla yüzde 469.61 ile maydanozda olduğunu vurgulayan Bayraktar, "Fiyat farkı kuru incirde yüzde 365.39'u, portakalda yüzde 303.56'yı buluyor" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.