Plazalarda topuk sesleri yükseliyor

Kadın yönetici sayısında Avrupa'yı solladık. 39 ülkeyi kapsayan araştırmaya göre, Türk şirketleri % 25'le dünya ortalamasının üstünde kadın yönetici istihdam ediyor

Türkiye, artan kadın yönetici istihdamıyla dünyanın dikkatini çekiyor. Para dergisinin haberine göre, kadınların iş dünyasındaki yükselişinde ipi finans sektörü gögüslerken; hizmet, sigorta, hızlı tüketim malları ve tekstil de üst düzey pozisyonlara imkan tanıyan sektörler arasında. Türkiye'de perakende, sağlık ve ilaç sektöründe her geçen yıl kadın yöneticilerin sayısı artıyor. Kadınların en çok genel müdürlük, insan kaynakları ve pazarlama pozisyonlarında yükselme imkanı bulunuyor. Denetim ve danışmanlık şirketi Grant Thornton'un 39 ülkede yaptığı, 11 bin firmanın katıldığı 'kadın yönetici' araştırmasına göre, Türk şirketleri kadın istihdamında yüzde 25 oranıyla çok sayıda ülkeyi geride bıraktı. Bu sonuç Türkiye'yi yüzde 20 olan dünya ortalamasının üzerine taşıdı. Türkiye kadın istihdamında, İngiltere, Fransa ve Almanya gibi ülkelerin önüne geçti. Şirketlerde topuk sesinin en çok duyulduğu ülke ise Tayland oldu.
HER SEKTÖRE KADIN ELİ
Türkiye'deki bazı kadın yöneticiler şöyle: Ayşegül İldeniz- Intel Türkiye, Ortadoğu ve Afrika Bölge Direktörü Berna Ülman- Visa Europe Bölge Müdürü Çiçek Uyansoy İcan- Nokia Türkiye Genel Müdürü Elif Çoban- Şölen Çikolata CEO'su Güldem Berkman- Novartis Ülke Başkanı Jaklin Güner- YKM Genel Müdürü Serpil Timuray- Vodafone Türkiye CEO'su Ümran Beba- PepsiCo Asya Pasifik Başkanı

Tuğçe ALTINSOY
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.