Ekmeğe zam bahanesi kalkıyor

Buğday fiyatlarını bahane ederek ekmeğe yüzde 40 zam yapmaya hazırlananlara kötü haber TMO erken satış ile spekülasyonu önleyecek...

Sofraların baştacı olan ekmeğe ve garibanın yiyeceği simide bayramdan sonra yüzde 40'lara varan oranlarda zam yapılacağı söylentisi vatandaşları tedirgin ederken, Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) stoklarındaki buğdayı erken satma kararı aldı. Zam yolunda birbirine zincirleme bağlı olan gelişmelerin temelinde, spekülatörlerin elindeki buğdayı yüksek fiyat beklentisiyle pazara çıkarmaması yatıyor. Bu durum da yurt içi pazarlarda buğday sıkıntısını ve beraberinde fiyat artışını getiriyor. Bayramdan sonra ekmek ve simide yaklaşık yüzde 40 zam yapılacağı açıklamalarının ana nedenini oluşturan buğday sıkıntısı, TMO'nun erken satışıyla birlikte ortadan kalktığından, artık zamma da gerek kalmayacağı belirtiliyor.
Spekülatörlere fırsat vermeyen TMO, 6 Eylül'den itibaren stoklarındaki 334 bin ton buğdayın tonunu 515-635 liradan satışa çıkararak, suni fiyat artışlarına karşı yeni bir önlem daha almış oldu. Yukarı yönlü hareketliliği azaltmak için 330 bin tonluk gümrüksüz buğday ithalat yetkisinin de özel sektöre verildiği belirtilen TMO açıklamasında, Türkiye'de bir önceki yıldan devreden 2 milyon tonluk stokla birlikte 21.5 milyon ton buğday bulunduğu, yıllık tüketimin ise 18 milyon ton civarında olduğu kaydedildi. Rakamlar da Türkiye'de buğday sıkıntısı olmadığını ortaya koyuyor. TMO müdahalesi piyasadan destek gördü
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.