Garip gerekçeler dizisi

RTÜK'ün, 2.5 ay içinde görüş değiştirmesinde Başkan Davut Dursun'un, Doğan Grubu'nun piyasanın en büyüğü olduğunu, zaten yasada değişiklik planladığını söylemesinin etkili olduğu öğrenildi. Daha sonra Doğan'ı rahatlatan şu gerekçeler hazırlandı:
1- Yabancı payının yüzde 50'ye çıkarılmasına ilişkin yasal hazırlık var:
Kurul bu düşünceyle mevcut yasayı uygulamadı. Yeni mevzuat yarattı.
2- Yabancı payına ilişkin yüzde 25 sınırı doğrudan ortaklık için geçerli, kanunda dolaylı pay sahipliği düzenlenmemiş:
RTÜK, bu yorumla, Maliye Gelirler Kontrolörleri'nin "Doğan Yayın Grubu'nda yabancı payı, doğrudan ve dolaylı pay sahipliği ile yüzde 32.48'dir" tespitini kaale almadı.
3- Kanunun 29. maddesinin a fıkrasına göre çoğu yayıncı kuruluşta ihlaller var:
RTÜK, bu yaklaşımıyla "Sadece bir Gruba yaptırım haksızlık olur. DYH, piyasanın en büyüğü, kaos çıkar" gibi tuhaf bir mazeret icat etti. Kanunu uygulamak yerine diğer yayın gruplarına dolaylı yollarla yabancı ortak bulabileceği sinyali gönderdiği gibi kanundaki açık sınırlara uyan yayıncı kuruluşları da bir anlamda cezalandırmış oldu.
26 BİN LAPTOP DAĞITILDI...
EKMEK ZAMMINDA SÜRE UZAYABİLİR
BUGÜN SAKIN HASTA OLMAYIN
HANGİ İLLERDE İŞ ARANMALI?
EVİNİZİN DEĞERİ NE KADAR? ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYINIZ

EKONOMİDE YILIN OLAYLARI
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.