YÜZDE 80'İ ÜNİVERSİTE MEZUNU
Eskiden sadece uluslararası ya da çok şubesi olan firmalar gizli müşteri kullanırken, artık yerel markalar da bu yönteme başvuruyor. Gizli müşteri araştırmasına bazı ajanslar da aracılık yapıyor. Bu ajanslardan Piramit Danışmanlık'ın, Türkiye genelinde hemen her meslek grubundan 50 bin gizli müşterisi var. Bunların yaklaşık yüzde 80'ini üniversite mezunları oluşturuyor. Yüzde 70'i 30-45 yaş arasında olan bu kişilerin yüzde 57'si ise erkek. Gizli müşteriler çalışırken aynı zamanda çok da kazançlı çıkıyor. Bu işin en büyük avantajı, alışveriş tutarının firma tarafından karşılanıyor olması. Böylece denetlediği akaryakıt istasyonundan benzin alan ya da restoranda yemek yiyen gizli müşterinin alışverişi bedavaya geliyo
NASIL BAŞVURUDA BULUNULACAK?
Gizli müşteri olmak isteyen bir kişi, bu hizmeti veren ajansın web sitesine ya da ajansa giderek başvurabiliyor. Önce bir form dolduruluyor. Sonraki süreçte ajans yetkilileri kişiye ulaşıyor ve profiline uygun projede çalışmasını teklif ediyor. Kişinin yaşı, mesleği, yaşadığı yer gibi bilgiler, hangi projede çalışacağını belirliyor. Gizli müşteri seçilirken, kişinin çalışacağı firmanın müşterisi olabilecek profilde olmasına özen gösteriliyor.