Japonya'dan dünyayı sarsan açıklama

Japonya Savunma Bakanı Itsunori Onodera, Kuzey Kore'nin 6'ncı nükleer denemesinin 160 kiloton gücünde olduğunu duyurdu.

ABD'nin 6 Ağustos 1945'te Hiroşima'ya attığı atom bombası 16 kiloton, 3 gün sonra Nagasaki'ye bırakılan atom bombası ise 21 kiloton gücündeydi.

Savunma Bakanı Itsunori Onodera, basına yaptığı açıklamada, Kuzey Kore'nin pazar günü yaptığı nükleer denemenin büyüklüğünün 160 kiloton olduğunu, bunun Hiroşima'ya 1945'te ABD tarafından atılan atom bombasının 10 katı büyüklüğünde olduğunu bildirdi.

"Bu, Kuzey Kore'nin önceki nükleer denemelerinden çok daha büyüktü. Hidrojen bombası testi olduğu ihtimalini göz ardı edemeyiz." diyen Onodera, Pyongyang'ın sadece balistik füzelerde değil aynı zamanda nükleer teknolojide de ilerleme kaydettiğini belirtti.

Bakan Onodera, nükleer denemenin gücüne dair yeni tahminin, Nükleer Denemelerin Kapsamlı Yasaklanması Antlaşması Örgütü (CTBTO) Hazırlık Komisyonundan alınan kesin sismik verilere dayandığını aktardı.

Hazırlık Komisyonu, pazar günkü nükleer denemenin 6,1 şiddetinde depreme neden olduğu bilgisini paylaştı. Komisyon, daha önce nükleer denemenin 5,8 ve 6 büyüklüğünde sarsıntıya yol açtığını tahmininde bulunmuştu.

Japon hükümeti de, ilk yaptığı açıklamada nükleer denemenin 70 kiloton gücünde olduğu tahminini paylaşmış, daha sonra bu rakamı 120'ye yükseltmişti.

ABD'nin 6 Ağustos 1945'te Hiroşima'ya attığı atom bombası 16 kiloton, 3 gün sonra Nagasaki'ye bırakılan atom bombası ise 21 kiloton gücündeydi.

Bir kilotonda, 1000 ton TNT'nin patlama gücü bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.