Çılgın Türkler

ABD'de her yıl geleneksel olarak düzenlenen 'Black Friday' alışveriş çılgınlığı, Türkler'in şovuna dönüştü... Yaklaşık 3 bin Türk, 14 saatte 9 milyon 700 bin dolar harcadı.

Dünyanın en büyük alışveriş çılgınlığı olarak gösterilen 'Black Friday' (Kara Cuma), bu yıl Türkler'in şovuna sahne oldu... Türkiye'den 10 uçak dolusu çılgın, 27 Kasım'da alışveriş için ABD'nin New York, Washington ve Chicago kentlerine gitmişti. İşte o 'Çılgın Türkler' 27 Kasım'da sadece 14 satte 9 milyon 700 bin dolarlık alışveriş yaptı. 3 bin Türk'ten her biri ortalama 5 bin dolar civarında para harcadı. Ürünlerde yüzde 90'a varan indirimleri kaçırmak istemeyen Türkler'den bazıları, aldıkları ürünlerle uçağa yüksek miktarda kargo ödemek zorunda kalacağını anladı. Gemi ile ürünleri İstanbul'a göndren Türkler, 2008 yılından beri Kara Cuma fırsatını kaçırmıyor. 2008'de 8.1 milyon dolar, 2009'da ise 8 milyon 900 bin dolarlık bir harcama yapan Türkler'in 2011 yılı için 12 milyon dolar civarında bir parayı gözden çıkarması bekleniyor. ABD'de ekonomik krizin etkileri hissedilmeye devam ederken, 140 milyon kişinin alışveriş yaptığı belirtiliyor
Homeless için büyük fırsat
ABD'de yaşayan yüzlerce Homeless (evsiz), 'Kara Cuma'yı dört gözle bekliyor. Çünkü geceden sıraya giren Homeless'lar, yerlerini 200-400 dolar arasında satıyor. Yasal olarak suç olan bu durum, polis tarafından görmezden geliniyor. Özellikle New York'ta yaşayan birçok kişi evsizlerle anlaşma yapıyor ve kendi yerine sıraya girmesini istiyor. Bazı Amerikalılar, yaptıkları alışverişten birkaç parçayı Homeless'lara veriyor.
44 yıllık gelenek
ABD'de ilk olarak 1966 yılında Philadelphia'da başlayan 'Kara Cuma' terimi, Şükran Günü'nden bir gün sonra sabahları yaşanan yoğun yaya ve araç trafiğine vurgu yapmak için ortaya çıkmıştı. 3 yıl içinde tüm Amerika'ya yayıyan bu tutku, kısa sürede Avrupa ve Asya'dan da müşteri çekmeye başladı. Amerikalılar, ürünleri yüzde 90'a yakın indirimle almanın mutluluğunu yaşıyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.