Haberler


Kadir Tuna

Kadın çalışanlar

Okuyucularımız gazete olarak çalışma hayatındaki sorunlara ilişkin duyarlılığımızı çok iyi bilirler. Çalışma hayatındaki sorunların başında, kadın ve erkek çalışanlar arasındaki, ücret ve kurum içi yükselmeye kadar birçok konudaki adaletsizlik geliyor.
İstanbul Üniversitesi Bankacılık Araştırma Merkezi olarak bankacılık sektöründe Kadın Yönetici görünümüne ilişkin araştırmanın sonuçlarını yayınladık. Örneklem olarak neden bankacılık sektörünü ele aldık? Genel olarak bakıldığında finans sektöründe kadın çalışanların sayısı daha fazla. Bankacılık sektörünün istihdamının yüzde 50'den fazlasını kadınlar oluşturuyor. Sektör birçok sektöre oranla daha yüksek kurumsallaşma düzeyine sahip.
Ayrıca Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre; çalışanlar arasında yüksek öğretim kurumlarını bitirenlerin 86.017'sı kadın, 70.994'ü erkek. Daha da çarpıcı olanı ise kadın çalışanların 6.570'i, erkeklerin ise 6.469'u yüksek lisans ve doktoralı. Verilere göre, sektördeki kadın çalışan sayısı fazla olduğu gibi, aynı zamanda kadınların erkeklere göre eğitim seviyesinin daha yüksek olduğunu gösteriyor.
Kadınların böylesi bir avantaja sahip olmalarına rağmen, sektördeki kariyer basamaklarını çıktıkça bu avantajlarını birçok nedenden dolayı kaybettiği görülüyor. 200 binden fazla çalışanın istihdam edildiği sektörde, çalışanların yüzde 48.3'ü erkeklerden, yüzde 51.7'si de kadınlardan oluşuyor. Buna rağmen Türkiye'deki 52 bankadan sadece 5'inin genel müdürlük koltuğunda, yani yüzde 9.62'sinde kadınlar oturuyor. Sektörde görev yapan 373 genel müdür yardımcısının, sadece 55'i kadın yöneticilerden oluşuyor.
YÖNETİMDE YOKLAR
Yönetim kurullarında da durumda bundan farklı değil. Sadece 2 bankanın yönetim kurulu başkanı kadınlardan oluşuyor. Sektörde görev yapan 403 yönetim kurulu üyesinden sadece 31'ini kadınlar oluşturuyor. Bu oran sektörün yüzde 8'ine tekabül ediyor.
Türkiye'deki bankaların 23'ünde en az 1 kadın yönetim kurulu üyesi yer alıyor. Bankacılık sektörüne haksızlık da yapmayalım. Başta hizmet sektörü olmak üzere sigortacılık, aracı kurumlar, perakende, otomotiv ve turizm sektöründe kadın çalışanların sayısı fazla olmasına rağmen yönetici pozisyonunda olanların sayısı oldukça düşük. Bu durumu sadece atamalarda ayrımcılık yapıldığına bağlamak da yanlış olur. Her yıl çalışma hayatına binlerce kadın katılıyor. Fakat birçoğu evlilik yada çocuk sahibi olmaları nedeni ile çalışma hayatına tekrar dönemiyor yada dönmeyi tercih etmiyor.
Bu her yıl binlerce iyi eğitimli ve tecrübeli kadının çalışma hayatında ayrılması anlamına geliyor. Son 13 yılda hükümet kadın çalışanların haklarının iyileştirilmesi yönünde çok önemli adımlar attı. Bu adımlar geçmişe oranla, iş hayatından erken ayrılan kadınların sayısını azalttı.
Fakat burada esas adımı kurumların atması gerekiyor. Halen birçok şirkette aynı işi yapan kadın ve erkek çalışanlar arasında ücret adaletsizliği var. Daha fazla kadın yöneticiye de ihtiyaç var.
DİĞER YAZILAR İLERİ
DİĞER
Esra Erol’da sürpriz telefon! Milyonların önünde aşkını böyle itiraf etti!
'Dünyanın En Güzel 100 Kadını’ belli oldu! Türkiye'den 3 isim listede...
THY EMLAK KONUT ARNAVUTKÖY KURA SONUÇLARI!
Tok tutan kahvaltılıklar listesi açıklandı! Diyet yapmadan iştaha kilit vuruyor
Benzine zam mı geldi?
61 gol 11 asist! Fenerbahçe transferde Icardi'sini arıyor! 5 milyon euroluk gol makinesi yolda...
GELİNİM MUTFAKTA PUAN DURUMU | 2 Mayıs 2024 Gelinim Mutfakta çeyrek altını kim kazandı? Aleyna, Damla, Yeşim, Seda...
GÜNÜN MANŞETLERİ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.