ESKİ CIA BAŞKANI HAYDEN'İN SENARYOSU
Eski CIA Başkanı Hayden'in revize edildiği sanılan, İran'a vurma senaryosu şöyle: "İsrail pilotları, ABD yapımı F-15 ve F-16'larla şafaktan önce havalanır ve Lübnan ve Kuzey Irak'ın Kerkük bölgesi üzerinden İran'ın batısındaki dağlık bölgeye ulaşır. Dağlar üzerinde ayrılan İsrailliler, telsizlerini kapatır. Tahran üzerinde güneşin doğmasından hemen önce, sabah namazı okunmadan füzeler hedeflerine ulaşır. Bu arada ABD Hava Kuvvetleri'nin AWACS uçakları da gözleme ve kayıt halindedir. ABD Ağır bombardıman uçakları da dakikalar sonra savaşa katılır. Sığınak bombaları ve mini nükleer bombalar düzinelerce hedefe yönelirken, İran füzeleri de gökyüzüne yükselir. Bu şehr nükleer santrali yerle bir olur. Rus ve diğer yabancı teknisyenler kaçmaya çalışır ama çoğu ölür. Pentagon'da aylar öncesinden dikkatlice hazırlanan planlarda seçilen Sahand ve Yezd'deki hedefler yok edilir. Natanz'daki uranyum zenginleştirme merkezi, Arak'daki ağır su ve radyoisotop merkezi, İsfahan'daki uranyum dönüştürme ve nükleer teknoloji merkezi, İsrail ve ABD bombardımanında eş zamanlı olarak vurulur. İran hava kuvvetleri ve donanması ne olduğunu bile anlamadan yok olur. İran ise füzelerle körfez ve Hürmüz boğazındaki tanker trafiğini vurur. 08.15'te Basra Körfezi'nde petrol akışı durmuştur. Sabah 9'dan önce İran'daki tüm askeri üsler kısmen ya da tamamen yok edilmiş durumdadır. Tahran'da elektrikler kesiktir. 09.15 gibi Irak'taki ABD Yeşil Bölgesi'ne ilk İran şahab füzeleri düşmeye başlar. Bağdat Havaalanı, ABD Askeri üssü ve Yeşil Bölge yerle bir olur. Binlerce Amerikan askeri ölür. Şahablar Tel Aviv'i vurur. İsrail nükleer saldırıya kalkışır ama durdurulur. New York'ta metroya kimyasal saldırı yapılır. ABD'de askeri üslere terör saldırıları olur. Petrol fiyatları artar. Pakistan'da darbe yapılır."
PLAN REVİZE EDİLİYOR
ABD'nin elinde böyle bir saldırı planı olduğu zaten biliniyor. Irak işgalinden bu yana hemen her yıl, belki daha kısa aralıklarla revize edildiği tahmin ediliyor... Eğer İran'a karşı bir hazırlık varsa bunun işaretleri, ABD Genelkurmay Başkanı'nın son açıklaması değil, bölgede sessiz sedasız gelişen başka olaylardır. En son Güvenlik Konseyi'nden yaptırımları ağırlaştırma kararı çıkarılmasından sonra karşılıklı sert açıklamalar devam ederken, İsrail'in her an İran'a bir tür provokatif taciz saldırısı yapabileceğine ilişkin kaygılar güçlendi. ABD ve Avrupalı bazı ülkeler, her ne kadar böyle bir savaşı göze alacak durumda olmasalar da, İsrail'in tek başına İran'a bir şey yapamayacağını bilenler, Batılı ülkeleri bir oldu bittiyle karşı karşıya bırakacağı korkusunu her fırsatta yansıtıyorlar.. Güvenlik Konseyi'nin son kararını bile, "Eğer biz bir şeyler yapmazsak İsrail saldıracak" teziyle kabil ettirmeye çalışıyorlar. ABD şu an için İran'a saldırıyı göze alacak durumda değil. Ama yıllardır bu saldırı için hazırlık yapıyor. İsrail tek başına İran'a saldırıyı göze alamayacak. Sadece ABD ve bazı Avrupa ülkelerini bir savaşa mecbur bırakacak eylemde bulunabilir. Dünyayı korkutan da bu olduğu vurgulanıyor.