Japon teknolojisi sonunda bunu da yaptı!

Japonlardan inanılmaz bir buluş. Japonya'da geliştirildi; ölmek üzere olup olmadığınızı anlıyor...

Bu algoritma aslında oldukça mantıklı bir sebep için geliştirilmiş. Japonya'nın 999 acil durum çağrılarında, gerçekten ölmek üzere olan, durumun aciliyetinin en üst noktada olduğu aramalara öncelik verebilmek için düşünülmüş. Algoritma telefon konuşmasında kısacık bir süre dinlediği hastanın ya da yaralının durumunun ne kadar kritik olduğunu ölçüyor.

6 aylık veriler incelenip işlenerek ortaya konan algoritma, nefes alıp verme, bilinç düzeyi ve arama sonucunda ambulans olay yerine vardığında arayanın sağlık durumumun ne olduğunu işleyerek ortak koşulları buluyor.

73.992 ambulans çağrısından yüzde 90'ı operatörlerin acil ambulans yollamasını gerektirecek kadar ciddi gözükse de ölen ya da olay yerinde suni teneffüs gibi acil müdahale gerektiren vaka sayısı sadece 2349 olmuştu. Bu da en önemli olayları aradan seçmenin zorluğunu gösteriyor.

Bu seçimi kolaylaştırmak için geliştirilen yazılımın tutarlılık oranının ise şimdilik ne yazık ki istenilen düzeyde olmadığı kaydediliyor. Elbette gelecekte daha fazla verinin işlenerek daha tutarlı sonuçlar sağlanması mümkün olabilir. Durumların aciliyeti gerçekçi bir şekilde belirlenerek, ambulansların öncelikli olarak kime gideceği tespit edilebilir, sistem etkin bir şekilde çalışabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.