Eczanelerde ısı ve nem ölçer dönemi

Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu'nun eczanelere ısı ve nem ölçer bulundurma zorunluğu konusunda eczanelere tanıdığı süre 12 Nisan 2016'da doluyor. Bu tarihe kadar yönetmelik şartlarına uygun şekilde ısı ve nem ölçer taktırmayan eczanelere faaliyeti durdurma cezası verilecek.

Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından 12 Nisan 2014 tarihinde Resmi Gazete'de yayınlanan "Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmeliğin Isı ve Nem Ölçer Bulundurma Zorunluluğu" ile ilgili tanıdığı süre 12 Nisan 2016'da doluyor. Sadece yeni kurulan ve nakledilen eczaneler için gerekli tutulan uygulama artık tüm eczaneleri kapsıyor.
İl Sağlık Müdürlüklerinin yaptığı eczane denetimlerinde ısı ve nem ölçer cihaz olup olmadığı ve verilerin geçmişe dönük saklanıp saklanmadığı sorulacak. Eczaneler bir süredir buz dolaplarının ısı ve nemini ölçüp bunları günde üç kez formlara işliyordu. Ancak yeni yönetmelik, sadece dolapların içleri değil ortam ısı ve neminin de kayıt altında tutulmasını zorunlu kılıyor. Bu durumda pek çok eczanede olan tek sensörlü sadece dolap içi ısı ve takip eden cihazlar yetersiz kalıyor.
Yönetmelik hem eczane ortam sıcaklığının hem de soğuk ortamda saklanması gereken ilaçlar için dolapların sıcaklığının ölçülmesini, bunların geriye dönük olarak 5 yıl saklanmasını zorunlu kılıyor. Yönetmeliğe göre eczanelerde buzdolabı içi ısısı 2-8 derece aralığında, ortam ısısı 15-25 derece arasında, azami nem ise yüzde 65 oranında olması gerekiyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.