İstanbul'un ne kadar suyu kaldı? Son yılların en düşüğü! 4 aylık su kaldı

Son dakika haberleri... İstanbul barajlarındaki doluluk oranı alarm vermeye başladı.  İstanbul'da baraj doluluk oranları da vatandaşlar tarafından en çok merak edilen konular arasında yer aldı. Resmi verilere göre, 7 Temmuz Cuma günü barajlardaki doluluk oranı yüzde 40'ın üzerinde. İstanbul'da baraj doluluk oranı yüzde 42,49 oldu.

Son yıllarda azalan yağışların ardından barajların da doluluk oranı azaldı. Yüzde 50'nin altında kalan barajlar endişe yaratıyor. Özellikle yaz aylarının gelmesiyle artan su kullanımının düşürülmesi ve su kullanımında israftan kaçınması uyarıları yapılıyor. İstanbul'daki barajların doluluk oranı 2022'de aynı ay sonunda yüzde 66.53'ken yüzde 42.95'e düşmesiyle son 9 yılın en düşük su seviyesini gördü.

İstanbul'da baraj doluluk oranları da vatandaşlar tarafından en çok merak edilen konular arasında yer aldı. Resmi verilere göre, 7 Temmuz Cuma günü barajlardaki doluluk oranı yüzde 40'ın üzerinde. İstanbul'da baraj doluluk oranı yüzde 42,49 oldu.

PABUÇDERE VE KAZANDERE ALARM VERİYOR

İstanbul'a su sağlayan 10 barajın içinden yalnızca Ömerli ve Darlık Barajı'nda doluluk oranı yüzde 50'nin üzerine çıktı... Alibey Barajı yüzde 23,61 olarak ölçülürken, Sazlıdere barajı yüzde 27,12 doluluk oranına sahip. Pabuçdere Barajı'nda doluluk oranı son yağışlarla yükselişe geçerek yüzde 4,14 olarak ölçülürken Kazandere Barajı'nda ise yüzde 5,84 oldu.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.