Anayasa Mahkemesi 30 Haziran'a kadar 320 bin 253 bireysel başvuruyu sonuçlandırdı

Anayasa Mahkemesi, 30 Haziran'a kadar 320 bin 253 bireysel başvuruyu sonuçlandırdı. Ayrıca Yüksek Mahkeme, bu yıl yapılan 67 bin 395 başvurudan 17 bin 824'ü karara bağladı. Anayasa Mahkemesinde 108 bin 301 dosya derdest durumda bulunuyor.

Yüksek Mahkeme, bireysel başvuru hakkının getirildiği 23 Eylül 2012'den 30 Haziran 2022'ye kadar geçen süreçteki başvuru istatistiklerini internet sitesinde yayımladı.

Buna göre, söz konusu dönemde Anayasa Mahkemesine 428 bin 554 bireysel başvuru yapıldı, bunlardan 320 bin 253'ü sonuçlandırıldı. Yapılan başvuruları karşılama oranı yüzde 74,7 olarak kayıtlara geçti.

Bu süreçte mahkemeye en fazla başvuru 80 bin 756 ile 2016'da yapıldı. En fazla bireysel başvurunun sonuçlandırıldığı yıl ise 89 bin 651 ile 2017 oldu.

Sonuçlandırılan başvurulardan 276 bin 188'inde kabul edilemezlik kararı veren Yüksek Mahkeme, 28 bin 838 müracaatta ise en az bir hakkın ihlal edildiğine hükmetti.

Anayasa Mahkemesi, en az bir ve birden fazla hakkın ihlal edildiğine karar verdiği 29 bin 196 başvurudan 17 bin 681'inde "makul sürede yargılanma hakkının", 3 bin 95 başvuruda "mülkiyet hakkının", 2 bin 908 başvuruda "adil yargılanma hakkının", 2 bin 561 başvuruda ise "ifade özgürlüğünün" ihlal edildiğine hükmetti.

Ayrıca Yüksek Mahkeme, bu yıl yapılan 67 bin 395 başvurudan 17 bin 824'ü karara bağladı.

Anayasa Mahkemesinde 108 bin 301 dosya derdest durumda bulunuyor.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.