Your browser doesn’t support HTML5 audio

Yemeksepeti'nin başı belada! Hackerlar 20 bin kişinin verisini herkese açık şekilde paylaştığını duyurdu

Son dönemde hack ve veri sızıntısı iddiaları ile gündeme gelen online yemek satış sitesi Yemeksepeti geçtiğimiz aylarda hacklenmiş ve 21,5 milyondan fazla kullanıcının kişisel bilgileri çalınmıştı. Yemek Sepeti'nin 8 aylık aradan sonra geçtiğimiz hafta yeniden hacklendiği iddia edildi. 60 milyon kullanıcının açık adres, isim-soyisim, telefon numarası gibi kişisel verilerini elde ettiklerini iddia eden hackerlar bugün Yemeksepeti.com'dan rastgele seçtikleri 20 bin Yemeksepeti müşterisine ait bilgileri paylaşmaya karar verdiklerini duyurdu.

Son dönemde veri sızıntısı ve hack iddiaları ike gündeme gelen yemeksepeti yeni bi skandalla yine gündeme geldi.

Yemeksepeti geçtiğimiz Mart ayında hacklendi ve milyonlarca kullanıcının ad-soyadı, doğum tarihi, telefon numaraları, e-posta adresleri ve açık adres bilgileri korsanların eline geçti.

Yemeksepeti 'şifreler kullanılmaz halde' açıklaması yapsa da siber saldırıya uğradığı ortaya çıkınca verilerin çalındığını açıkladı.
AYLAR SONRA BİR HACK İDDİASI DAHA PATLADI
Bu olayın ardından Yemeksepeti kurucusu Nevzat Aydın, platformun kullanıcılarından özür dilemiş ve "Benzer bir olayın tekrar yaşanmaması için tüm gelişmeleri yapmayı sürdürüyoruz." ifadelerini kullanmıştı.

Aydın'ın açıklamasının üzerinden birkaç ay geçtikten sonra 15 Kasım'da Yemeksepeti'nin tekrar saldırıya uğradığı iddia edildi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.