Son dakika: Bakan Adil Karaismailoğlu açıkladı: Sektör ciromuz 2,2 milyar dolardan 27,2 milyar dolara yükseldi

Son dakika haberine göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Malatya Havalimanı'nda yapılacak yeni terminal binası alanında gazetecilere açıklamalarda bulundu. Karaismailoğlu, hava yolu taşımacılığında kaydedilen gelişmelere ilişkin bilgi verirken, "2003 yılında 26 olan havalimanı sayımızı 56'ya yükselttik. İç hatlarda 2 merkezden 26 noktaya yapılan uçuş hizmetimizi, 7 merkezden 56 noktaya ulaştırdık." dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Malatya Havalimanı'nda yapılacak yeni terminal binası alanında gazetecilere açıklamalarda bulundu.

Doğu Anadolu Bölgesi'nin en gözde şehirlerinden, medeniyetlerin beşiği Malatya'da bulunmaktan duyduğu mutluluğu dile getiren Karaismailoğlu, Malatya'nın çiftçisinden sanayicisine, işçisinden zanaatkarına durmaksızın üreterek ülkenin ekonomik canlılığına büyük katkı sağladığını söyledi.

Karaismailoğlu, bakanlık olarak yatırımlarla Malatya'nın daha güçlü kalkınması, vatandaşların refahının ve hayat kalitesinin yükselmesi için aralıksız çalıştıklarını dile getirdi.

Bakan Karaismailoğlu, bütünsel kalkınma için 81 vilayetin her köşesinde yeni yatırımları, dünyanın gıpta ettiği dev projeleri hayata geçirdiklerini belirterek şöyle devam etti:

"Bu yatırımlarımız içinde havalimanlarımız ve hava yollarımız büyük önem taşıyor. Ülkenin her noktası karadan olduğu gibi havadan da birbiriyle bağlanırken, aynı zamanda dünyayla sosyal ve ekonomik bağlarımızı güçlendiriyoruz. Bildiğiniz gibi Bakanlığımızın 2003 yılında başlattığı Bölgesel Havacılık Politikası ile sivil havacılığımız çok hızlı bir büyüme sürecine girdi. Sayın Cumhurbaşkanımızın da bize hedef gösterdiği gibi, kısa bir süre içinde 'hava yolu, halkın yolu' oldu. Havacılıkta özel sektörün önünün açılması ve oluşturulan rekabet ortamı sayesinde halkımıza daha kaliteli bir sivil havacılık hizmeti verilmeye başlandı. Bu büyümeyi nicelik ve nitelik olarak sürdürülebilir kılmak için pek çok yatırım yaptık. 2003 yılında 26 olan havalimanı sayımızı 56'ya yükselttik. İç hatlarda 2 merkezden 26 noktaya yapılan uçuş hizmetimizi 7 merkezden 56 noktaya çıkardık. 50 ülkede 60 noktaya yapılan dış hat uçuşlarımızı ise 127 ülkede 329 noktaya ulaştırdık. 2003 yılında iç ve dış hatlar toplamında 34 milyon olan yolcu trafiğimiz ise 2019 yılında 209 milyonu aştı. Bu yatırımlarla sektör ciromuz 2,2 milyar dolarlardan 27,2 milyar dolara yükseldi ve ülkemiz havacılık alanında dünyanın önde gelen ülkeleri arasındaki yerini aldı."

"ULAŞIM VE HABERLEŞME BİZLER İÇİN HER DAİM MİLLİ BİR MESELE OLMUŞTUR"
Türkiye'nin bugün sadece bölge için değil, tüm dünya için ulaşımın her modunda uluslararası bir merkez olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini dile getiren Karaismailoğlu, şunları ifade etti:

"Ülke sathında ulaşımın mükemmelleştirilmesi ve haberleşme alanında en güncel teknolojilerle halkımıza hizmet verilebilmesi için ortaya koyduğumuz dev projelerimiz, ülkemizi büyük hedeflerine taşımaktadır. Ulaşım ve haberleşme, 18 yıllık iktidarımız döneminde bizler için her daim milli bir mesele olmuştur. Bu düşüncelerle, Milli Ulaşım ve Altyapı Politikası başlığı altında, bugüne kadar yapılan yatırımlara değer katacak adımları, hayata geçecek yeni projelerimizi ve reform çalışmalarımızı bir araya getirerek bir çalışma planı oluşturduk. Bu kapsamlı yol haritası dahilinde yapacağımız büyük işleri sizler de inşallah iftiharla takip edeceksiniz."

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.