Türkiye ekonomisinden sevindiren haber!

TÜİK, 2016 büyüme rakamlarını açıkladı. Büyüme rakamları 2016 yılında yüzde 2.9 artış gösterdi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2016 büyüme rakamlarını açıkladı. Büyüme rakamları 2016 yılında yüzde 2.9 artış gösterdi.


BEKLENTİLER YÜZDE 2.2 YÖNÜNDEYDİ
Yılın üçüncü çeyreğinde daralma kaydeden gayri safi yurtiçi hasılanın (GSYH) dördüncü çeyrekte iç talep ve kamu yatırımlarının etkisiyle yüzde 2.3 büyümesi beklenirken, 2016'da büyümenin yüzde 2.2 seviyesinde gerçekleşeceği öngörülüyordu.

GSYH başta darbe girişimi ve terör olayları olmak üzere küresel ticarette zayıflama, gelişmekte olan ülkelere yönelik sermaye akımlarında azalma ve jeopolitik gerginlikler ile üçüncü çeyrekte önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1.8 daralmıştı.

Reuters'ın 21 ekonomistin katılımı ile yaptığı ankete göre, dördüncü çeyrek beklentileri yüzde 1.5-4.1; 2016 sonu için büyüme beklentileri ise yüzde 2-2.8 aralığında yer alıyor. Revize edilmeden önce Orta Vadeli Program'da (OVP) 2016 için yüzde 4.5 büyüme öngörülmüş, revize OVP'de ise yüzde 3.2'ye indirilmişti. Başbakan Yardımcısı Nurettin Canikli, 2016'da büyümenin yüzde 3'e yakın olacağını söylemişti.

Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, 13 Mart'ta yaptığı bir açıklamada büyümede 2016 son çeyrekte yüzde 2.5, belki biraz daha üzerinde büyüme beklediklerini; 2016 genelinde ise büyümenin yüzde 2.5 civarında oluşacağını beklediklerini söylemişti.

DOLARA NASIL YANSIDI?
Dolar büyüme rakamları açıklanmadan önce 3.64 seviyesinde seyrediyordu, euro ise 3.89 seviyesindeydi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.