Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanlığı (BTK), online şikayet sistemi kurunca, vatandaştan da ilginç şikayetler gelmeye başladı. Ramazan ayından önce
"fitre" borcunu SMS yoluyla ödemek isteyen bir vatandaş, fitre parasının Ramazan ayından sonraki faturaya yansıdığını gördü. Kuruma
"Fitrem geçersiz oldu, operatör paramı iade etsin" talebinde bulundu. Şikayet karşısında şaşıran uzmanlar vatandaşı Diyanet'e yönlendirdi. Öte yandan, Diyanet İşleri Başkanlığı, vatandaşların merak ettiği
"Ekonomi" sorularına yanıt verdi. "Bir malın vadeli olarak satışı caiz midir?" sorusunu yanıtladı. Din İşleri Yüksek Kurulu, "Bir malın peşin olarak alınıp satılması caiz olduğu gibi,
vadeli satışı da caizdir" dedi. Diyanet'ten "Bir malın taksitli olarak birden fazla fiyatla satışa sunulması caiz midir?" sorusuna ise "Taksit sayısına göre, farklı fiyatlarla satışa sunulabilir" cevabını verdi. Emlakçının komisyon alması helal midir?"e ise "Aracı yaptığı hizmetin bedelini alabilir" dedi.