Gezi Parkı'nı boşaltma kararından kim vazgeçirdi?

Başbakan Erdoğan'la uzun bir görüşme yapan Taksim Platformu, aynı günün sabahında Gezi Parkı'nı boşaltmaya hazırlanırken bir anda kararından vazgeçti. Peki, Taksim Platformu'nu Gezi Parkı'nı boşaltma kararından kim vazgeçirdi?

Taksim Dayanışma Platformu bir heyet ile birlikte bir grup sanatçı, geçtiğimiz hafta Gezi Parkı eylemleri konusunda Başbakan Erdoğan'la bir araya gelerek 3,5 saati bulan bir görüşme yapmıştı.
Görüşme sonunda Taksim Platformu ile hükümet arasında aşağıdaki 4 madde konusunda mutabakat sağlanmıştı.


MUTABAKAT SAĞLANAN 4 MADDE NEYDİ?
Görüşmede mutabakata varılan maddeler şöyleydi:
- Ne olursa olsun yargı sürecini beklemek,
- Yargıdan çıkacak kararın sonucu ne olursa olsun Gezi Parkı konusunun referanduma götürülmesi,
- Taksim'deki olaylar sırasında şiddet kullanan polislerle ilgili işlem yapılması,
- Görüşme sonrasında Gezi Parkı'nın tamamen boşaltılması


TAKSİM PLATFORMU ÇEKİLMEKTEN SON ANDA NİYE VAZGEÇTİ?
Alınan kararı uygulamaya hazırlanan Taksim Dayanışma Platformu, tam Gezi Parkı'nı boşaltmaya hazırlanırken bu kararı hiç sebepsiz askıya aldı. Şimdi kamuoyu, olayların yeniden alevlenmesine sebep olan bu ani karar değişikliğiyle ilgili üç sorunun cevabını merak ediyor:
- Taksim Platformu'nu Gezi Parkı'nı boşaltma kararından son anda niye vazgeçti?
- Taksim Platformu'nu ikna etmek için kimler devreye girdi?
- Bu ani karar değişikliğinde iç ve dış bazı güçlerin etkisi var mı?
Kaynak: Haber7


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.