Darboğaz

Oğlunu şirketi batan Selahattin Beyazıt zor durumda. 68 milyon TL'ye icradan satılığa çıkarılan yalısına alıcı bulamıyor

Selahattin Beyazıt Türkiye'nin en zenginlerinden biriydi. Daha da önemlisi en güçlü ismiydi belki de. Beyazıt, Bilderberg Toplantıları'na Türkiye'den çağrılan ilk isim oldu. Bilderbeg Toplantıları'nın müdavimi olan Beyazıt, Amerika ve İngiltere ile de çok yakın ilişkiler kurdu. Rivayete göre Kraliçe Elizabeth'le randevusuz görüşen ilk Türk'tü. O işler tersine dönünce o da icralıklar listesine girdi. Beyazıt'ın oğlu Murat Beyazıt'ın başında bulunduğu 32 mağazalık Toyiki adlı oyuncak şirketi, yakın zaman önce battı. Şirketin kredileri ödenmeyince icra memurları, Beyazıt ailesinin kapısına gitti. Beyazıtların Kandilli'deki eşsiz Tırnakçı Çürüksulu Yalısı icra edildi. Asıl fiyatı 80 milyon TL olan yalı için 68 milyon TL'lik değer biçildi. Bu rakam, şimdiye kadar icradan satışa konulan yalılar arasında, en yüksek değer olarak öne çıktı.
ALACAKLILAR BEKLİYOR
İlk ihale 25 Haziran'da yapıldı, ancak yalı satılmadı. 5 Temmuz'daki ikinci ihalede ve sonrakilerde de sonuç değişmedi. Türkiye'nin en büyük sanayicilerinden olan Selahattin Beyazıt'in icra çilesi ve alacaklıların para bekleyişi bir süre daha çözülmeyecek görünüyor.
VERGİ LİSTESİNE GİRMİŞTİ
Türkiye'nin en zengin sanayicilerinden olan Beyazıt, 1976 yılında gelir vergisi rekortmenleri listesinde 3. sırada yer almıştı. Beyazıt, metal, toprak, otomotiv sanayiinin yanı sıra armatörlük alanında da iş yapıyordu.
Mevlüt Yüksel

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.