Normalleşmenin ilk günlerinden korkutan açıklama! O illerde ciddi artış! Önümüzdeki ay maalesef...

Türkiye koronavirüs belasından kurtulmanın yollarını ararken son 4 aydır uygulanan sıkı tedbirler 1 Mart itibarıyla esnetilmeye başlandı. Sağlık Bakanlığı'nın koronavirüs vaka yoğunluğu haritasına göre renk kodlarına ayrılan illerde kademe kademe normalleşme başladı. Tam her şey normale dönüyor derken geçtiğimiz haftanın vaka yoğunluğu haritasında bazı illerde ciddi artışlar olduğu görüldü. Kısıtlamaların kalktığı ilk cumartesi sokaklar doldu. Trafik yoğunluğu yüzde 80'lere ulaştı. Tabloyu değerlendiren uzmanlar ise önümüzdeki ay için korkutan bir açıklama yaptı.

Kontrollü normalleşmeye geçilmesinin ardından Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, illerin risk grubunu belirlemede en önemli kriterlerden biri olan 100 bin nüfus başına düşen haftalık vaka sayılarını açıkladı. 27 Şubat-5 Mart tarihleri arasında, bir önceki 20-26 şubat tarihlerine ilişkin tabloya göre 65 ilde 100 bin nüfusa düşen haftalık vaka sayısı artarken, sadece 16 ilde düşüş görüldü. Bakan Koca, Twitter'dan yaptığı paylaşımda, "Yüksek riskli illerimiz risklerini düşürmek için daha tedbirli olmalı. Normalleşme kontrollü gerçekleşmeli. Bu hafta ne kadar tedbirli olursak şehirlerimizin rengi ona uygun olarak şekillenecek. Mevcut avantajlarımızı kaybetmemek için daha dikkatli ve temkinli hareket etmeliyiz" ifadelerini kullandı.


GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.