Açık kapı bırakıldı! Sahibinden ikinci el otomobil alacaklar dikkat! ÖTV indirimi piyasayı nasıl etkiledi? 2.el araç fiyatları düştü mü?

Tek tek açıklandı! ÖTV indirimi piyasayı nasıl etkiledi? 2.el araç fiyatları düştü mü? Geçtiğimiz haftalarda Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın kararı ile otomobillerde ÖTV civarlarına temel matrah limitleri değiştirilmişti. Buna bağlı olarak birtakım modellerde 60 bin TL'ye varan indirimler gerçekleşti. Peki bu indirim kararının ikinci el piyasasına etkisi neler oldu? İşte ikinci el otomobil piyasasında son durum! Türkiye ikinci el çevrimiçi binek ve hafif ticari vasıta pazarda geride bıraktığımız ay 140 bin 608 satış gerçekleşti. Satışlar, temmuza göre yüzde 3, Ağustosa göre ise yüzde 37 düştü.

İkinci el pazarında en çok satışı gerçekleşen ilk 28 markanın 200 modeline ait 1.200 varyantın 15 farklı model yılındaki 42 bin 930 ilanının fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre, ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında fiyatlar ağustosta bir önceki aya göre ortalama yüzde 2,23 arttı. Bu bağlamda yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sebebiyle durma noktasına gelen otomotiv sektörü ile alakalı değerlendirmelerde tespit edilen galerici Yıldız, dünyada ve Türkiye'de otomotiv üretimlerinin salgın nedeniyle ciddi vuruş yediğini vurgulayarak, sıfır vasıta üretiminin yavaşlaması nedeniyle ikinci el vasıta pazarında fiyatların yükseldiğini belirtti.


GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.