Eylül’de 140 bin konut satıldı

Türkiye genelinde 140 bin 298 konutun el değiştirdiği Eylül ayında, satışlar bir önceki aya göre yüzde 16.7, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 28.8 arttı.

Türkiye genelinde Eylül'de 140 bin 298 konut satıldı. Geçen ay satılan konut sayısı bir önceki aya göre yüzde 16.7, artarken geçen yılın aynı ayına göre artış oranı yüzde 28.8 oldu. Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK), Eylül 2017 konut satış istatistiklerine göre, konut satışında en yüksek payı 23 bin 471 konutla ve yüzde 16.7 ile İstanbul aldı. İstanbul'u, 13 bin 945 konut satışı ve yüzde 9.9 payla Ankara, 7 bin 575 konut satışı ve yüzde 5.4 payla İzmir izledi. Konut satış sayısının düşük olduğu iller ise 28 konutla Şırnak, 29 konutla Ardahan ve 35 konutla Hakkari olarak kayıtlara geçti.
KREDİLİ SATIŞLAR GERİLEDİ
Türkiye genelinde ipotekli konut satışları geçen ay, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3.7 düşüşle 40 bin 534'e geriledi. İlk defa satılan konut sayısı Eylül'de geçen yılın aynı ayına göre yüzde 37.4 artarak 70 bin 19 oldu. Toplam konut satışları içinde ilk satışın payı yüzde 49.9 olarak belirlendi. Yabancılara yapılan konut satışları Eylül'de geçen yılın aynı ayına göre yüzde 75.2 artarak 2 bin 236'ya ulaştı. Böylece yabancıya satışta 15 bin sınırı aşılmış oldu. Yabancılara konut satışlarında ilk sırayı 797 konutla İstanbul aldı. İstanbul'u 520 konutla Antalya, 119'ar konutla Aydın, Bursa, Trabzon izledi.
YAVUZ KARAMAN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.