Uçak gibi otomobil

Stuttgart'taki Mercedes-Benz Müzesi ziyaretçilerine otomobil tarihinin ilginç kesitlerini sunuyor.

Mercedes Benz, 1930'lu yıllarda uçak motoruyla ürettiği saatte 600 kilometre hıza çıkacak "dünyanın en hızlı aracını" hiç deneyemedi. Mercedes-Benz Türk tarafından otomobilin icadının 125. yılı dolayısıyla düzenlenen ''Otomobilin Tarihine Yolculuk'' adlı program kapsamında Türkiye'den çok sayıda basın mensubu, Almanya'nın Stuttgart kentindeki Mercedes-Benz Müzesi'ni gezdi.
''Otomobilin Tarihine Yolculuk'' adlı 3 günlük program kapsamında Türkiye'den gelen çok sayıda basın mensubu, 2006 yılının Mayıs ayında açılan Stuttgart'taki Mercedes-Benz Müzesi'ni ziyaret etti. En üst katta Karl Benz'in 1886 yılındaki icadı dünyanın ilk otomobili ve Gottlieb Daimler'in aynı yıllarda motor taktığı at arabası ile başlayan alt katlara indikçe araçların modeli ve teknolojisi büyüyen müzede, günümüze kadar otomobilde yaşanan gelişmeler göz önüne seriliyor. Benz'in sürekli geliştirdiği araçları ve Daimler'in yenilediği, güçlendirdiği motorlarının sergilendiği müzede, 125 yılda üretilen yaklaşık 800 adet yüzde 100 orijinal Benz, Mercedes ve Mercedes-Benz araçlardan 160'ı sergileniyor.
ZAMANINIZ VARSA 42 SAATİNİZİ AYIRIN
Otomotiv sanayinin 1886'daki günlerinden bu yana ulaştığı son noktayı tarihi yolculukla ortaya koyan müzeyi, yetkililerin verdiği bilgiye göre, son dönemlerde günde yaklaşık 3 bin kişi ziyaret ediyor. Image Kurulduğundan bu yana geçen 5 yılda dünyanın dört bir yanından 4 milyon kişinin geldiği müzeye Almanlardan sonra en büyük ilgiyi, otomobil tutkunu oldukları belirtilen Fransız ve ABD'liler gösteriyor. Bütün araçları, motorları, bazı önemli dönemlerin anlatıldığı resimleri incelemek için müze ziyaretine 42 saatinizi ayırmanız gerekiyor. Otomobil tutkunları, saatlerce müzede kalarak araçları ve motorları inceleme fırsatı buluyor. 1885 yılında yapılan dünyanın ilk motosikleti, 1892'de üretilen ilk itfaiye aracı, 1895'te imal edilen 6 kişilik ilk otobüsün bulunduğu müzede, 1898 yılında yapılan ahşap tekerlekli ilk kamyon da ilgi görüyor. Bu kamyonların o dönemlerde genellikle biracıların fıçıları taşımada kullandıkları belirtiliyor.

''DÜNYANIN EN HIZLI ARACI'' DİYE ÜRETİLDİ, HİÇ KULLANILAMADI
1930'lu yıllarda üretilen Mercedes Benz Wehrekardwagen de yarış otomobilleri bölümünde büyük ilgi görüyor. Uçak motoru kullanılan, saatte 600 kilometre hıza ulaşabilecek 12 silindirli otomobilin, tam deneme aşamasına geldiğinde 2. Dünya Savaşı çıktığı, bu yüzden bir süre bekletildiği anlatılıyor. Savaştan sonra da firma, ''dünyanın en hızlı aracı'' diye üretilen otomobili, hiç denemiyor ve bugünlere kadar saklıyor.
PAPA'YA ÖZEL ZIRHLI CAMLI ARAÇ
Yarış otomobilleri, lüks araçlar, ünlülerin kullandığı Mercedes-Benz otomobillerin bulunduğu müzede, suikasta uğramasından sonra Papa için özel üretilen zırhlı camlı ''Papamobil'' adlı araç da en çok ilgi görenler arasında yer alıyor. Tanıtımında, saatte 131 kilometre hız yapan Mercedes-Benz 230 G model, araçtan sadece 2 adet üretildiği yazıyor.
Son model ile gelecek yıllarda üretilebileceği düşünülen konsept araçların zemin katta sergilendiği müzede, yıllarca verilen emekle toplanan araçlara paha biçilemiyor. Dev firma, müzedeki bazıları sadece bir adet olan araçlarını satmayı düşünmediği için herhangi bir fiyat da vermiyor. Yetkililer, maddi durumu iyi olan turistlerin müzeyi gezerken otomobilin tarihi yolculuğundan çok etkilendiklerini ve alt kata indiğinde araç almak istediğini belirterek, ''Müze çıkışında birçok kişiye otomobil sattık. Otomobil alamayanlar ise maketi ve oyuncaklarıyla yetindi'' dediler.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.