takvim.com.tr
Kaynak GAZETE

İstanbul'da taksiler çıldırttı: 1.5 yılda 144 bini aşkın şikayet!

İstanbul’da taksiler için 1.5 yılda 144 bini aşkın şikayet yapıldı. İlk sırayı ise ‘yol ve yolcu beğenmemeleri’ aldı. İşte sizler için derlediğimiz 3 Temmuz tarihli TAKVİM gazetesi ekonomi haberleri...

İstanbul'da yaşayan çok sayıda kişinin, şehri ziyaret eden iş insanlarının, yerli ve yabancı turistlerin 'kısa mesafe, trafik yoğunluğu, güzergah' gibi çeşitli nedenlerle bulamadıkları taksilere yönelik şikayetler verilere de yansıdı. İstanbul'da 18 ayda taksilere ilişkin 144 bin 166 şikayet yapıldı.

Şikayetlerin başında 'yol ve yolcu beğenmeme', 'trafik kuralı ihlali', 'kaba davranış' ve 'fazla ücret talep etme' gibi konular yer aldı. Bu yılın ilk 6 ayında taksilere ilişkin 33 bin 878 şikayet yapılırken, 18 bin 79'unu 'yol ve yolcu seçme' konusu oluşturdu. Taksilerle ilgili bu yıl en çok şikayet Mayıs ve Haziran'da geldi.

MASKE ÇIKTI, KOZMETİK BÜTÇESİ KATLANDI
Türkiye'de Covid-19 sebebiyle 2020'de yüzde 43 azalarak 193 milyon dolara düşen kozmetik ürünleri ithalatı, maske kullanımının neredeyse bittiği 2022 itibarıyla salgın dönemin yaklaşık 2 katına çıktı. 2022'de 409.4 milyon dolara çıkan kozmetik ithalatı, pandemi öncesi dönemdeki rakamları da geçti. Söz konusu ürünlerin ithalatı bu yılın ilk 4 ayında ise 154 milyon dolar olarak gerçekleşti. İthalatta pandemi dönemine göre en fazla artış yüzde 176.4 ile parfümlerde oldu.

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ 7 YAŞINI DOLDURDU
İzmit Körfezi'ndeki Dilovası Dil Burnu ile Altınova Hersek Burnu arasında inşa edilen, 1550 metre orta açıklığı ve 2 bin 682 metre toplam uzunluğu ile dünyanın en uzun açıklıklı asma köprülerinden biri olan 'Osmangazi Köprüsü' önceki gün 7 yaşını doldurdu. Osmangazi Köprüsü, Kurban Bayramı tatilinin 24 Haziran'a denk gelen gününde, 111 bin 770 araç ile günlük araç geçişi rekorunu kırdı.

5.5 MİLYON TURİST ANTALYA'YI SEÇTİ
Dünyanın dört bir yanından turist çeken Antalya'ya yılın 6 ayında hava yoluyla gelen turist sayısı 5 milyon 523 bin 624'e ulaştı. Geçen yıla göre turist sayısında yüzde 29'luk artış yaşandı. Bu süreçte 1 milyon 309 bin 267 Rus, Antalya'da tatil yapmayı tercih etti. Rus turist sayısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25.24'lük artış gerçekleşti.



İSTANBUL'DA EN ÇOK ARTIŞ MARULDA
İstanbul'da Haziran'da önceki aya göre fiyatı en çok artan ürün yüzde 62.56 ile kıvırcık salata olurken, en fazla azalan ürün ise yüzde 20.82 ile kuru soğan olarak belirlendi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) verilerine göre; fiyat artışında marulu yüzde 32.01 ile şehirlerarası otobüs bileti ücreti, yüzde 23.81 ile fuel-oil, yüzde 23.02 ile yeşil soğan izledi. Fiyat düşüşünde soğanı ise yüzde 17.62 ile bezelye, yüzde 16.29 ile taze fasulye, yüzde 15,17 ile battaniye ve yüzde 9.73 ile erik takip etti.



3 MİLYONUN ÜZERİNDE KÜÇÜKBAŞ SATILDI
Türkiye Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Merkez Birliği (TÜDKİYEB) Başkanı Nihat Çelik, bu sene de Kurban Bayramı'nda vatandaşların küçükbaş kurbanlıklara yoğun ilgi gösterdiğini belirterek, "Ülke genelinde bu sene 3 milyonun üzerinde küçükbaş hayvan kurban edildi" dedi. Kurbanlık satış noktalarında elde kalan hayvanların yetiştiricilerin talep etmesi halinde Et ve Süt Kurumu (ESK) tarafından satın alınması hususunun Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı tarafından açıklandığını hatırlatan Çelik, ESK'nın cari alım fiyatlarına ilave olarak nakliye, bakım ve besleme giderlerini de dikkate aldığını ve yetiştiricilerin maliyetlerini telafi edici şekilde ilave prim ödemesi yapılacağını bildirdi. Çelik, "ESK'nın elde kalan kurbanlıkları alması yetiştiricilerimiz için önemli bir hizmet" diye konuştu.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.