Tapuda fiyat oyunu! 80 bin mükellef ‘RADAR'a takıldı

Konutta fahiş fiyatlar ve tapu işlemleri mercek altına alındı. 55 bin riskli işlem belirlendi. Değeri düşük gösteren 80 bin mükellef RADAR’a takıldı.

Hükümet; fahiş fiyat artışları ile mücadele kapsamında konut sektöründe fahiş artış yapanlar, alım-satım işlemleri esnasında yanıltıcı beyanlarda bulunanlar ve piyasada arz talep dengesinde dezenformasyona sebep olan emlakçıların hepsini yakın takibe aldı.
İHBARLAR İNCELENDİ
Vatandaşın ev sahibi olmasını kolaylaştırmak için geliştirilen İlk Evim, İlk İşyerim ve Yeni Evim Projelerini fırsat bilerek, indirimleri kendi ceplerini doldurmak için kullanan fırsatçılar Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın geliştirdiği RADAR sistemine takıldı. Bakanlık tarafından gayrimenkul sektörüne yönelik finansman, tapu ve emlak verileri mercek altına alındı. Gayrimenkul değerleme raporları kullanılarak analiz çalışmaları yürütüldü. Vatandaşlardan gelen ihbarlar da değerlendirmeye alındı.
AZ ÖDEME YAPTILAR
İncelemeler sonucunda ilk etapta 55 bin riskli işlem tespit edildi. Yüksek riskli görülen sonuçlar, ilgili birimlerle paylaşılmaya başlandı. RADAR sistemiyle mükellefler de yakından takibe alınırken, sistemle gayrimenkulün gerçek değerini beyan etmeyip düşük tapu harcı ödeyen ve Hazine'yi zarara uğratan kişiler tespit edildi. İlk etapta RADAR'a 80 bin mükellef takıldı. Bu kişilerin vergisel yükümlülükleri mercek altına alındı.

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.