İstanbul Havalimanı 2 yılda 72 milyon yolcuyu gördü

Pandemi sürecinde yatırımlarına devam eden, sağlık önlemleriyle de ön plana çıkan İstanbul Havalimanı, 2 yılda 72 milyona yakın yolcuya ev sahipliği yaptı

Cumhuriyet'in 95'inci yılında Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 'Zafer Anıtı' tanımlamasıyla açılışı yapılan, dünyanın sıfırdan yapılan en büyük havalimanı olma özelliğini taşıyan İstanbul Havalimanı, geride bıraktığı 2 yılda yaklaşık 72 milyona yakın yolcuya ev sahipliği yaptı. Coronavirüs salgınına rağmen mevcut yatırımlarına devam ederek 3'üncü bağımsız pistini hizmete alan ve uçak taksi sürelerini yüzde 50 oranında azaltan havalimanı, salgın süresince aldığı sağlık önlemleriyle de ön plana çıktı. İstanbul Havalimanı, 'Sağlık Akreditasyonu' programı kapsamında verilen sertifikayı alan dünyadaki ilk havalimanı oldu.

'GLOBAL YAKLAŞIM ŞART'
İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı Kadri Samsunlu, "Şu anda geçen sene bu zamanlarda var olan hacmin sadece üçte birine sahibiz. Hava trafinde 2019'un yüzde 40'ı kadar trafik mevcut" dedi. İstanbul Havalimanı gibi büyük havalimanlarının her zaman bir hacme sahip olduğunu ancak küçük havalimanlarının zorluklar yaşadığını belirten Samsunlu, "Çözüm için global bir yaklaşım izlenmelidir" dedi.

YATIRIMA DEVAM
Bu
yıla güçlü bir başlangıç yaparak ilk 2 ayda 10 milyona yakın yolcuyu ağırlayan havalimanı, Mart'tan itibaren Coronavirüs salgınına rağmen yatırımlarına devam ederek 14 Haziran'da 3'üncü bağımsız pistini devreye soktu. Havalimanı bu sayıda pistle bağımsız paralel operasyon yapabilen Türkiye'de ilk, Avrupa'da Amsterdam Schiphol Havalimanı'ndan sonra ikinci havalimanı oldu.

42 AYDA YAPILDI
İlk etabı 42 ay gibi rekor bir
sürede bitirildi.
29 Ekim 2018'de hizmete açıldı.
İlk tarifeli sefer 31 Ekim 2018'de gerçekleştirildi.
Atatürk Havalimanı'ndan 'büyük göç' olarak adlandırılan taşınma sonrası 6 Nisan 2019'dan itibaren tam kapasite hizmet vermeye başladı.
İlk yılında 52 milyon yolcuya hizmet sundu.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.