Türkiye’nin hedef pazarlarından Güney Kore: 300’ü aşkın firmanın 2.24 milyar dolarlık yatırımı var

Türkiye ile tarihi bağları kadar önemli ekonomik bağları bulunan Güney Kore, İhracat Ana Planı’nda belirlenen 17 hedef ülkeden biri. Koreli 300’ü aşkın firmanın 2.24 milyar dolarlık yatırımı da var.

Türkiye'de en büyük yatırımcılardan biri olan Güney Kore, aynı zamanda hedef pazarlardan biri. Güney Kore, Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan İhracat Ana Planı'nda 17 hedef ülkeden biri olarak belirlendi. Türkiye ile Güney Kore arasında mal ve hizmet ticaretinin kademeli olarak serbestleştirilmesine ilişkin serbest ticaret anlaşması da var. İki ülke arasında 2013'te yürürlüğe giren anlaşma kapsamında 2020 yılında sanayi ürünlerinde, 2023'te de tarım ürünlerinde tarife indirimleri yürürlüğe girecek.
İTHALATTA DOKUZUNCU SIRADA
Anlaşmayla birlikte Türkiye'nin aleyhine olan ticaret dengesinde de gelişme bekleniyor. Kore 2019'da ithalatta Türkiye'nin dokuzuncu büyük ortağı. Ancak ihracat yapılan ülkeler arasında 43'üncü sırada. Serbest Ticaret Anlaşması'na rağmen, Türkiye'nin toplam dış ticaret açığındaki en yüksek paya sahip ülkelerden biri. Türkiye'nin hedeflerinden biri de iki ülke arasındaki ticaret hacminin Türkiye lehine daha dengeli hale gelmesini sağlamak. İkili ticaret dışında da üçüncü ülkelerde ortak yatırımların artması da bir diğer hedef. Güney Kore'nin Avrupa, Orta Doğu ve Afrika gibi bölgelere Türkiye üzerinden ihracat yapmasını sağlamak da bir başka stratejik nokta. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.