Petrol ekonomilerinde çöküş! Yeni kriz yolda

Koronavirüs salgını sonrası küresel piyasalarda yaşanan dalgalanma ve petrole olan talebin azalması nedeniyle petrolün varil fiyatı 20 dolara kadar geriledi. Küresel enerji sektörü krizden olumsuz etkilenirken, cuma günü sonuna kadar G20 toplantısında piyasalar ciddi bir işaret verilmezse fiyatlarda muhtemel bir çöküş yaşanacağına dikkat çekildi.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının küresel enerji sektörüne olumsuz etkisi ve petrol fiyatlarını alaşağı etmesi G-20 ülkelerini harekete geçirdi. Petrolde büyük çöküşü önlemek adına ilk somut çağrıyı Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Başkanı Fatih Birol yaptı. Dünya ekonomisine yön veren güçlerin harekete geçmesi gerektiğini ifade eden Birol, "G20 Başkanı olan Suudi Arabistan, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Fatih Dönmez de dahil olmak üzere tüm G20 ülkelerini toplantıya davet etti" dedi.

PİYASALAR İRADE BEKLİYOR
Yeni Şafak'ın haberine göre enerji piyasalarındaki panik havasını değerlendiren Birol, cuma günü G20 enerji bakanlarının petrol piyasasındaki gelişmeleri değerlendirmek üzere kapsamlı bir toplantı yapacağını belirterek, "Petrol piyasasındaki gelişmeler çok kaygı verici. Eğer cuma günü sonuna kadar G20 toplantısında piyasalara ciddi bir işaret verilemezse fiyatların son derece zayıf olacağını ve aşağıya doğru baskının devam edeceğini düşünüyorum" dedi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.