Kredisi yüksek abonenin elektriği kesilmeyecek

Türkiye'de 2020'ye kadar 16 milyar lira şebeke-hizmet iyileştirme yatırımı yapacak dağıtım şirketleri yeni çalışmalara imza atıyor

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın müşteri memnuniyeti odaklı yeni dönemi başlatmasıyla Kars'ta kurdukları çağrı merkezini tanıtan Limak Enerji Dağıtım Şirketleri CEO'su İsmail Ergüneş, elektrik kesintilerini düşürmek ve faturasına sadık müşterileri ödüllendirmek için gruplandırma yoluna gittiklerini söyledi. Ergüneş, "2.5 milyon abonemizi A'dan E segmentine kadar 5 gruba ayırdık. A grubu faturasını gününde yatıranlar, B grubu 5 gün, C grubu 5-20 gün, D grubu 20-40 gün içinde yatıranlar, E grubu da 40 günü geçirenlerden oluşuyor. Şirketin 2.5 milyon müşterisinin 2.2 milyonu A,B grubunda yer alıyor. Örneğin ayın 15'inde maaş alanlar ayın 1'indeki faturasını ödeyemiyor. Bunlar bizden talep ettiğinde ödeme gününü kendileri belirleyebiliyor. Geçen yıl A-B grubu için elektrik kesmeyi kaldırdık" dedi. Ergüneş, yapılan bu uygulamayla kesinti yapılan müşteri oranının yüzde 21 azaldığını söyledi.
FİYATLAR DÜŞTÜ
Türkiye'nin son 15 yılda en büyük başarısının enerji reformu alanında olduğunu belirten Ergüneş, özelleştirmelerle devletin kasasına 13 milyar dolar girdiğini, enerji dağıtım şirketlerinin her yıl altyapıya 4.4 milyar TL'lik yatırım yaptığını kaydetti. Ergüneş, elektrik faturalarının özelleştirme sonrası artmayıp, tersine azaldığını fiyatların 8-9 dolardan 4-5 dolara/ kWh seviyelerine gerilediğini söyledi.

SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.